19 دی: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رییس قوای مقننه و مجریه خواست در زمان انتخاب وزرای پیشنهای دولت و انتقال قدرت، شرایط خاص کرونایی کشور فراموش نشود.
«محمدرضا پورابراهیمی» روز یکشنبه و در چهارمین نشست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی در تذکری بر اساس ماده ۲۰۲ و ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: شرایط کشور به نحوی است که در حال انتقال دولت دوازدهم به سیزدهم هستیم و تا پایان همین هفته وزرای پیشنهادی دولت با رای مجلس در وزارتخانه های مربوطه مستقر خواهند شد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اما در این فاصله زمانی شاهد اتفاقات عجیب و غریبی هستیم و به رغم اینکه هنوز وزرای پیشنهادی دولت تعیین تکلیف نشدند، روز گذشته خبر رسیده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش از مجموعه‌های خود از جمله سازمان شستا تغییراتی ایجاد کرده است.
نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: این شرایط با آنچه که ما در حال انتقال قدرت با انتخاب وزرای پیشنهادی هستیم مغایر است که باید در این باره رییس جمهوری یا معاون اول ایشان ورود کرده و این شرایط را بررسی کنند.
وی با اشاره به شرایط خاص کرونایی کشور با تشکر از همه افرادی که در این حوزه تلاش کرده و زحمت کشیدند، گفت: دراین زمان که نمایندگان مجلس و دولت برای انتخاب وزرای پیشنهادی فعال هستند، دولت مستقر شرایط خاص کرونایی را فراموش نکند و رسیدگی به این موضوع مهم نیز کمرنگ نشود.
پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: تا زمانی که وزیر پیشنهادی دولت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر می‌شوند، باید در این باره تدبیرهای لازم انجام شود.
قالیباف در پاسخ به تذکر پورابراهیمی گفت: رییس جمهوری محترم مستقر هستند و معاون اول ایشان نیز اکنون در مجلس حضور دارند و حتی زمانی که رییس جمهوری مستقر نبودند، تمشیت امور در دست ایشان بود و آقای مخبر می‌توانند در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :