19 دی: مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش دوبرابری توزیع داروی تمزیوا (دارویی برای کرونا) خبر داد و گفت: داروهای بیماران کرونا در سراسر کشور تامین شده است.
به گزارش روز دوشنبه از سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی خاطرنشان کرد: ماه گذشته حدود ۳۰ هزار عدد داروی تمزیوا در کشور توزیع شده بود که در مردادماه به بالغ بر ۶۰ هزار عدد رسید. 
وی افزود: درمورد داروی فاویپیراویر نیز هفته گذشته علاوه بر سهم تولید داخل که در چند مرحله حدود ۱۰ میلیون عدد توزیع شد، مجوز واردات ۲ محموله ۵ میلیون عددی نیز داده شده و تولیدکنندگان داخلی نیز قول تامین ۱۵ میلیون عدد را داده اند که بلافاصله بعد از تحویل بین داروخانه های بیمارستانی و منتخب توزیع خواهد شد. 
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: داروی توسیلیزومب به میزان مناسب در داروخانه های بیمارستانی و مرجع به منظور استفاده بیمارستانی توزیع شده و داروی فاویپیراویر و رمدسیویر نیز به حد کفایت در داروخانه های بیمارستانی، دولتی و منتخب وجود دارند. 
وی با اشاره به اینکه ازدحام در داروخانه به دلیل عطش بازار بود، تصریح کرد: با توزیع مناسب داروهای بیماران مبتلا به کرونا در حال حاضر شاهد رفع ازدحام داروخانه‌ها هستیم. 
به گفته محمدی بیماران مبتلا به کرونا می توانند قبل از مراجعه به داروخانه جهت تهیه داروی خود، با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو به آدرس WWW.fda.gov.ir لیست داروخانه های عرضه کننده داروی کرونا (آدرس و شماره تماس) را مشاهده و ضمن دسترسی در کوتاه‌ترین زمان به نزدیک ترین داروخانه، از ازدحام در داروخانه های دولتی نیز خودداری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :