19 دی: دیدار نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، فرصتی به او داد تا بار دیگر ادعاها و لفاضی های ضد ایرانی خود را تکرار کند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالیکه سخنانش از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد، در برابر خبرنگاران، کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان را غم انگیز دانست اما بر تداوم عملیات خروج از افغانستان تاکید کرد.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت رابطه آمریکا و اسرائیل تا جایی که می تواند قوی است.  ا در مورد تعهدمان برای امنیت اسرائیل و تهدید ایران گفتگو خواهیم کرد.
بایدن تصریح کرد ما دیپلماسی را در اولویت اول قرار می‌دهیم. ولی اگر دیپلماسی جوابگو نباشد، گزینه‌های دیگر را در نظر خواهیم گرفت.
نخستین دیدار بنت با بایدن و تکرار ادعاها و لفاظی‌های ضد ایرانی
نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی گفت که اسرائیل همواره در کنار آمریکا ایستاده است و ما به حمایت شما اطمینان داریم.
نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل می‌داند هرگز در سراسر جهان هم ‌پیمانی بهتر و مورد اعتمادتر از آمریکا پیدا نخواهد کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از پیشرفت برنامه هسته ای صلح آمیز ایران افزود در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم سانتریفیوژهای ایران در حال چرخیدن هستند که باید متوقف شوند.
بنت در عین حال مدعی شد ما راهبردی را برای توقف ایران در منطقه و جلوگیری دائمی از گریز هسته‌ای ایران به سوی سلاح هسته‌ای فراهم کرده ‌ایم.
این مقام رژیم صهیونیستی همچنین اضافه کرد موافقیم که اگر دیپلماسی جوابگو نباشد،‌ ابزارهای دیگر در دست است.
سخنان ضد ایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح های هسته ای در منطقه و زرادخانه هسته ای است.
وی همچنین با قدردانی از حمایت های واشنگتن از تل آویو گفت: از آمریکا نمی خواهیم برای ما بجنگد اما از حمایتی که انجام می دهید، قدردانی می کنیم.
نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در حالی به واشنگتن سفر کرده است که دولت جو بایدن زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا بدلیل عملکردش در قبال بحران افغانستان است.
این مقام رژیم صهیونیستی در پی ناکامی در عرصه اتهام پراکنی های هفته های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به واشنگتن در تلاش است تا موضوع ایران را در فهرست اولویت های دولت بایدن که اکنون گرفتار بحران افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور شده، قرار دهد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه نیز با آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع آمریکا دیدار و گفتگو کرد اما به دلیل انفجار فرودگاه کابل و کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی، دیدار او با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، امروز جمعه به وقت محلی برگزار شد.
تحلیلگران بین المللی معتقدند کابینه جدید رژیم صهیونیستی در سایه تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام در تلاش است به جای اتخاذ موضع انفعالی و عدم همکاری و رایزنی با واشنگتن درباره بازگشت به برجام از در همکاری وارد شود تا شاید از این طریق بتواند به دولت بایدن فشار آورده و تغییراتی در موضع واشنگتن در قبال جزئیات و شروط و نحوه بازگشت آمریکا به برجام در راستای تامین منافع حداکثری خود ایجاد کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا