19 دی: مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: همواره اولویت اصلی صنعت برق تامین نیاز داخلی و مصرف برق هموطنان در داخل کشور است و به هیچ عنوان در صورت کمبود یا محدودیت در کشور، واردات برق از صادرات بیشتر است.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص افزایش صادرات برق به پاکستان تاکید کرد: همواره در تمام گفت‌وگو ها با رسانه‌ها و مذاکرات و قراردادها در این خصوص تاکید شده است که اولویت اصلی تامین نیاز هموطنان در داخل کشور است. 

وی ادامه داد: در گفت‌وگوی اخیر نیز تاکید شد که زیرساخت لازم (خط انتقال برق) برای صادرات برق به بندر گوادر پاکستان در خاک ایران وجود دارد، اما طرف مقابل همچنان زیرساختی که بتواند افزایش واردات برق را از ایران داشته باشد احداث نکرده است و حتی در صورت احداث زیرساخت های لازم در خاک پاکستان نیز اولویت با تامین نیاز داخلی و سپس صادرات است. 

سخنگوی صنعت برق با توصیه به اصحاب رسانه در انتقال دقیق نکات گفته شده به ویژه زمانی که موضوع از حساسیت‌های داخلی و بین‌المللی برخوردار است خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری نیز چون کشور دچار محدودیت‌های در تامین برق شده است، صادرات برق به تمام کشورهایی که با آنها قرارداد داشته‌ایم متوقف شده یا در کمترین میزان ممکن(نزدیک به صفر) کاهش یافته است. 

روز گذشته وزارت نیرو خبری را با عنوان آمادگی ایران برای افزایش ۴۰۰ مگاواتی صادرات برق به پاکستان و افغانستان منتشر کرد که در آن مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرده بود: ما این امکان را داریم که تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق کشور پاکستان و افغانستان را افزایش دهیم.



  • نویسنده :
  • منبع :