19 دی: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی با تبریک انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به ریاست جمهوری اسلامی، اعلام کرد: سازمان ملل متحد و اینجانب شخصا علاقه‌مند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.
به گزارش روز سه شنبه از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در متن پیام آنتونیو گوترش به آیت‌الله رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران، آمده است: اینجانب مایل هستم تصدی شما بر سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک بگویم.
دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: ریاست جمهوری شما مصادف با دورانی خطیر برای کشور شما، منطقه و جهان بوده، همان‌گونه که ما با چالش‌های رایج بسیاری از جمله همه‌گیری کووید۱۹، تغییرات آب و هوایی و همچنین منازعات طولانی و ویرانگر از جمله در خاورمیانه مواجه هستیم.
گوترش خاطرنشان کرد: منابع چشمگیر انسانی و طبیعی ایران سرمایه‌ای برای بهبود رفاه شهروندان، همچنین سایر مردم جهان هستند. سازمان ملل متحد و اینجانب شخصا علاقه‌مند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.
دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: اینجانب برای تداوم پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های مندرج در منشور ملل متحد بر روی «همکاری» شما حساب باز می‌کنم. عالیجناب، لطفا بهترین آرزوها و احترامات فائقه اینجانب را بپذیرید.

  • نویسنده :
  • منبع :