19 دی: "نبیه بری" رییس مجلس لبنان سه‌شنبه در خصوص کمک کشورهای مختلف به این کشور برای خروج از بحران اقتصادی جاری گفت: هیچ مشکلی برای دریافت کمک به ملت لبنان به ویژه از ایران، مصر، سوریه یا هرکشور عربی برادر و دوست نداریم.
به گزارش رسانه‌های لبنانی، بری که به مناسبت چهل و سومین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر، بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» سخنرانی می کرد، افزود: جنبش امل در قبول کمک‌های سوریه، ایران، الجزایر و گروه‌های فلسطینی مشکلی ندارد.
وی درباره کمک یونیفل به ارتش لبنان اظهار کرد، مهم این است که از منابع این کمک‌ها اطمینان حاصل کنیم، چرا که هرگونه کمکی که منشأ آن دشمن اسرائیلی باشد، مردود است.
بری درباره ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش در زمان دولت پیشین لیبی نیز گفت:  مقامات لیبی همکاری کافی برای کمک به قوه قضاییه لبنان جهت تکمیل تحقیقات در مورد پرونده امام صدر نداشته‌اند.
بری تاکید کرد: تنها چیزی که از لیبی می‌خواهیم آزادی امام صدر و یارانش است و این موضوع هرگز فراموش نمی‌شود.
رییس مجلس لبنان در خصوص انفجار بندر بیروت نیز خواستار عدالت و مجازات عادلانه در این قضیه شد.
وی با اشاره به این که "هیچ مصونیتی برای هیچ کس در این پرونده مطرح نیست"، خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم تمام جزئیات این قضیه روشن شود. بازپرس قضایی باید بی طرفانه قانون را اعمال کند و پارلمان هم در این خصوص اختیارات خود را دارد.
بری افزود: باید مشخص شود، محموله نیترات متعلق به چه کسی بوده است و چه کسانی اجازه واردات آن و انبار کردن آن در بندر بیروت در طول این مدت را داده است.
وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم در این قضیه عدالت محقق شود و عوامل جرم انفجار بندر بیروت عادلانه قصاص شوند.
بری در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات کنونی لبنان خصوصا در مورد خلأ سیاسی اشاره کرد و برای نجات کشورش خواستار تشکیل کابینه در این هفته شد.
وی گفت، تلاش‌هایی جریان دارد که به دنبال ربودن لبنان و سرنگونی آن از درون هستند.
بری هشدار داد: از امروز به بعد دیگر نمی‌توان به سؤلات نگران کننده لبنانی‌ها درباره سرنوشت، صلح و امنیت و ثبات سیاسی کشورشان و نیز مقابله با خطر رژیم صهیونیستی سخنی گفت.
رییس پارلمان لبنان همچنین خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا