19 دی: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انباشت بیش از چهار میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد.
محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان موجودی فعلی کالاهای اساسی در بنادر کشور اظهارکرد: میزان موجودی فعلی کالاهای اساسی در بنادر؛ بیش از چهار میلیون تن است که  تناژ کلی کالای اساسی که از ابتدای سال تاکنون از بنادر کشور خارج شده ۱۱٫۴ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: کل موجودی در انبارها و در کشتی‌های در حال تخلیه کنار اسکله و لنگرگاه ۶ میلیون تن است که با ظرفیت نگهداری کالا برابری می‌کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: در مردادماه امسال در مجموع کالای تخلیه شده از کشتی‌ها در این بندر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که میانگین روزانه آن ۴۶ هزار و ۷۵۰ تن و میانگین خروج از بنادر با کامیون و ریل نیز ۵۲ هزار و ۷۹۹ تن است که خوشبختانه خروجی از ورودی بیشتر بوده است و همچنین میانگین کامیونی که در مردادماه به بنادر وارد شدند روزانه ۲ هزار و ۴۵ دستگاه و میانگین واگن نیز ۹۱ واگن بوده است.
وی گفت: در چند روز ابتدای شهریورماه عملکرد بالایی داشتیم و در مجموع میانگین روزانه تخلیه از کشتی ۴۸ هزار و ۳۲۰ تن و خروج از بندر ۶۳ هزار و ۱۲۴ تن بوده و میانگین روزانه تردد کامیون دو هزار ۴۵۳ دستگاه و واگن نیز ۹۲ دستگاه محاسبه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:  در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی عمدتا در بندر امام خمینی‌(ره) با بیش از ۳٫۲ میلیون تن بوده و مجموع کشتی‌هایی که در حال تخلیه در بنادر هستند ۱۸ فروند بوده که از این میزان ۱۰ فروند در بندر امام خمینی است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: همچنین ۲۴ فروند کشتی نیز در لنگرگاه‌ها (با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محموله) در انتظار تخلیه هستند که طبیعی‌ است میزان خروج از بنادر افزایش پیدا کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا