19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدف‌گذاری و برنامه‌های اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاران جامعه در دولت سیزدهم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های توسعه اشتغال و با وعده رییس جمهوری تلاش می‌شود سالانه یک میلیون شغل جدید ایجاد شود.
حجت‌الله عبدالملکی روز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی در قم، افزود: مسئله بیکاری موضوع و چالش مهم کشور است و ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد که باید به صورت سریع در جهت رفع این مشکل گام برداریم.
وی ابراز داشت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، ۲ میلیون بازنشسته صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه روستایی تحت پوشش این وزارتخانه می‌باشند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور هم اکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که خدمات رسانی به آنها باید با حمایت های دولتی به حد مورد انتظار و قابل قبول برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه این وزارتخانه متعلق به مردم است که باید به‌خوبی مدیریت شده و مردم نفعی از آنها ببرند.
وی مشکلات بیماری کرونا بر کسب و کار و اقتصاد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بیماری کرونا باعث بیکاری و خسارت برای جمعی از مردم شده باید به مشکلات آن ها رسیدگی شود.
عبدالملکی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، افزود: تورم یکی از چالش های مهم است که در مدیریت کلان کشور باید مساله گرانی را مهار کنیم.
وی بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی چنین مسوولیتی است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارت‌خانه‌ها است و امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هفته اول کاری وزارتخانه متبوع این هفته است البته در همان شب رأی اعتماد در وزارت‌خانه حاضر شدم و کار را شروع کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع :