19 دی: مدیرحوزه های علمیه کشور با تاکید بر استفاده از تجربه‌های موفق در حمایت‌های بیمه‌ای و یارانه‌ای از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا نیازمندان بصورت دقیق‌تر در زیر چتر بیمه‌ای و یارانه‌های حمایتی قرار بگیرند.
آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر پنجشنبه در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: باید به مشکلات مردم و به ویژه اقشار در معرض آسیب بیش از همیشه توجه شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در حوادث و بلایای طبیعی و بیماری کرونا در خدمت مردم و کادر درمان بودند، گفت: ستادهای راهبری اجتماعی حوزه‌های علمیه تعاملات خوبی با نهادها و سازمان‌ها برای خدمت رسانی بر مردم دارند.
وی با اشاره به رویکرد پژوهشی کارکردی در حوزه های علمیه بیان کرد: تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام و دولت در این عرصه عملیاتی شده و تاکنون ۱۰۰ پرژوهش در این خصوص گردآوری شده‌ است.
به گفته وی، قم سررشته بسیاری از علوم در ایران و خارج است و نهادهای مهمی در این شهر وجود دارد که می‌توان از توانمندی‌های آن ها بهره برد، همچنین پس از انقلاب اسلامی تحولات مثبت و تاثیرگذاری در حوزه بانوان و بخش بین الملل حوزه های علمیه اتفاق افتاده‌است.
مدیرحوزه های علمیه کشور ابراز کرد: برای تقویت بعد اجتماعی حوزه‌های علمیه کارگروه‌های جهادی این نهاد فعال و حدود ۱۰ هزار جهادگر حوزوی در آن ساماندهی شده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید تمام و استعداد خودمان را برای خدمت به مردم بسیج کرده و خودمان را محو خدمت و کار کنیم، گفت: مسئولان باید به الگویی خوبی از مدیریت انقلابی تبدیل شوند به طوری که عقلانیت را با شجاعت و جسارت همراه کنند که این مهم بن‌بست شکن است.
اعرافی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه فروردین‌ماه سال آینده یک‌صدسالگی خود را تجربه خواهد کرد، بیان داشت: ۱۰۰ طلبه حوزوی از ایران و بیش از ۱۱۰ ملیت از کشورهای مختلف در قم مشغول به تحصیل حوزوی هستند و ۱۰ هزار استاد در نهادهای حوزوی مشغول فعالیت می‌باشند.
وی وجود ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم را از ظرفیت علمی بالای این شهر دانست و گفت: قم رتبه اول کشور در علوم اسلامی را داراست و بیش از ۱۰۰ مجله علمی مجوز انتشار حوزوی را کسب کرده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :