19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با واکسینه کردن دانشجویان و خانواده‌های آنها، آمادگی داریم کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اواسط مهر برگزار کنیم.
بهرام عین‌اللهی پس از حضور در نشست روز سه شنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران، گفت: در نشست امروز کمیسیون آموزش، موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در شرایط کنونی کشور مورد بررسی قرار گرفت. یکی از دغدغه‌های مهم در دوران کرونا، مساله آموزش در دانشگاه‌ها را مشکلات جدی مواجه کرده است و باید هر چه سریع‌تر به وضعیت عادی برگردیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خوشبختانه مقدار زیادی واکسن به کشور وارد شده و آمادگی داریم که تمامی دانشجویان و خانواده‌های آنها را واکسینه کنیم. ثابت شده که انجام واکسیناسیون مهمترین گام در کنترل بیماری کرونا است بنابراین روز گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم این کار شروع شده و امیدواریم به سرعت پیش برود.
عین اللهی با بیان اینکه بخش عمده واکسیناسیون استادان انجام شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، یادآور شد: آمادگی داریم کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اواسط مهرماه دایر کنیم. کلاس‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به راحتی دایر می‌شود زیرا تعداد دانشجویان آن کم است. در کلاس‌های پرازدحام و شلوغ، حضور دانشجویان به‌شکل ترکیبی و مجازی خواهد بود و این موضوع به ویژه در مورد فعالیت‌های عملی دانشگاه‌ها در فضاهای آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: با توجه به سرعت واکسیناسیون در روزهای اخیر، امیدواریم شاهد موج ششم نباشیم و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، کاهش یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه کرونا بیماری است که همچنان در دنیا وجود دارد و تمام نشده است، گفت: اگر کسی واکسن بزند شاید کرونا بگیرد اما مرگ و میرها را کاهش می‌دهد و شدت بیماری را کنترل می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا