19 دی: مدیر طرح‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش گفت: بیمارستان ۷۰ تخته دائمی نفسی شهدای ارتش مجهز به پیشرفته ترین امکانات پزشکی فردا پنجشنبه با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در قم به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ خلبان ولی رحمانی، در حاشیه بازدید از روند تکمیل این بیمارستان در گفت و گویی افزود: این بیمارستان ۷۰ تختخوابی، قابلیت افزایش ظرفیت تا یکصد تختخواب را دارد و در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با سازه بسیار مستحکم فلزی و با عمق پی بتنی دو و نیم متر بنا شده است.

وی افزود: این بیمارستان مجهز به اتاق احیا، شامل تخت CPR و الکترو شوک، سامانه مستقل اکسیژن ، ساکشن و ترالی اورژانس با تجهیزات کامل است .

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت :سیستم اکسیژن رسانی این بیمارستان به سه صورت مرکزی(سنترال) با مخزن ده تنی ،و دستگاههای اکسیژن ساز متحرک(پرتابل) و کپسول‌های اکسیژن مجهز است تا در هر حالتی بتواند به بیماران اکسیژن رسانی‌کند.

مدیر طرح‌های محرومیت زدایی نزاجا افزود: همچنین تخت بیماران این بیمارستان، برقی و مجهز به ریموت و نیز سیستم هشدار به پرستار و متصل به سیستم مونیتورینگ کنترل مرکزی از ایستگاه پرستاری و دو سیستم مانیتورینگ متحرک خواهد بود .

وی گفت: حسب امر فرمانده محترم کل ارتش و تدابیر فرمانده نیروی زمینی ارتش، تلاش حداکثری بر این شد تا احداث و بهره‌برداری این بیمارستان در سریع ترین وقت ممکن و با پیشرفته ترین امکانات پزشکی، برای خدمت به مردم شهر مقدس قم  فراهم شده است.

سرهنگ رحمانی گفت: استفاده از سازه بسیار مستحکم، پنل‌های ضد حریق، و آنتی باکتریال و مجهز به سامانه پیشرفته سرمایش و گرمایشی و تصفیه هوا و نیز تجهیزات بسیار پیشرفته، این بیمارستان را برای استفاده دائمی، حتی بعد از نابودی ویروس منحوس کرونا با اهداف مختلف بیمارستانی مناسب کرده است.

وی گفت: نیروهای ارتش، با تفکر انقلابی و جهادی وارد صحنه خدمت شده‌اند و با ارادت خاص به حضرت بی‌بی‌فاطمه معصومه (س) عاشقانه کار کردند تا به مجاورین حضرت ایشان، خدمتی ارایه داده باشند.

این بیمارستان طی آئینی فردا  پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده ولایی نیروی زمینی ارتش افتتاح شده و تحویل مسئولان بهداشتی و درمانی استان قم می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :