19 دی: سازمان هواشناسی با اشاره تداوم بارش‌ها در چند روز آینده در برخی مناطق کشور و افزایش نسبی دما در نوار شمالی، نسبت به تندبادهای لحظه‌ای و برخورد صاعقه هشدار داد.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز جمعه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود. 
بعدازظهر نیز در غرب هرمزگان و جنوب فارس، افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید را خواهیم داشت.
این سازمان برای امروز (جمعه) در نوار شرقی کشور به ویژه خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات، وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی کرده است. دریای خزر، شمال خلیج فارس و شرق عمان نیز امروز مواج خواهد بود.
سازمان هواشناسی برای فردا (شنبه) و نیز یکشنبه در ارتفاعات مازندران بارش پاکنده و برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی کرده است.
روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و از شنبه تا دوشنبه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز روند افزایش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود.
بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت امروز ۳۱ و ۲۱، شنبه ۳۲ و ۲۲ یکشنبه ۳۳ و ۲۳ و دوشنبه ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای هشدر داد و به هموطنان توصیه کرد تا از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و بر لزوم آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی را برای پیشگیری از آبگرفتی معابر، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها تاکید کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :