19 دی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیماران بدحال کرونایی روستای سخت گذر دورک از توابع شهرستان دزفول با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.
دکتر علی خدادادی روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات مشترک امدادرسانی جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به بیماران کرونایی منطقه روستایی دورک شهرستان دزفول افزود: با توجه به نیاز فوری امدادرسانی به بیماران این منطقه و صعب العبور بودن آن، بیماران بدحال کرونایی نیازمند بستری از طریق بالگرد اورژانس و طی چند سورتی پرواز به مراکز درمانی انتقال یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد:تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات این جمعیت نیز به صورت زمینی خود را به منطقه رسانده و پس از استقرار ،ضمن همکاری با تیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بیماریابی، درمان بیماران و کمک به انتقال بیماران بدحال، نسبت به تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز سایر بیماران اقدام کردند.
خدادادی افزود:با توجه به شرایط خاص منطقه، توزیع بسته های بهداشتی بین خانوارهای ساکن در این منطقه روستایی از دیگر اقدامات تیم‌های جمعیت هلال احمر بود.
وی با اشاره به فعالیت های صورت پذیرفته در زمینه واکسیناسیون این منطقه نیز گفت: با مشارکت و تلاش اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در کنار تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، واکسیناسیون اهالی روستاهای اطراف این منطقه در برابر ویروس کرونا سرعت گرفته و با جدیت در حال انجام است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان با توصیه به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و واکسینه شدن افراد واجد شرایط ،تنها راهکار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را توجه به مسائل بهداشتی و انجام واکسیناسیون اعلام کرد.
مبتلا شدن ۶۰ نفر از ۱۰۰ ساکن روستای دورک در بخش شهیون دزفول اخیرا خبرساز شده بود که با توجه به سخت گذر و طولانی بودن مسیر خدمات بهداشتی درمانی از طریق بالگرد به این منطقه گسیل شد.
تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.
اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد کرونایی هستند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا