19 دی: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: پس از کنفرانس عمومی در وین به دعوت ایران دوباره به تهران سفر و در این سفر با مقامات سطح بالای ایران گفت‌و گو می‌کنم.
رافائل گروسی روز یکشنبه پس از دیدار و گفت‌و گو با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در کنفرانس مطبوعاتی گفت: از اینکه بار دیگر در تهران هستم بسیار خوشحالم و این ملاقات برای من معنی بسیار مهمی دارد چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید جمهوری اسلامی نخستین بار است که این بازدید انجام می‌شود.
وی این بازدید را به معنای گسترش همکاری‌های بین ایران و آژانس ارزیابی کرد و از رییس سازمان انرژی اتمی ایران بابت مهمان‌نوازی و گفت‌ وگوی مثبت و عمیق قدردانی کرد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: موضوعات و مسائل بسیار خوبی در این نشست مطرح شد و باید در ارتباط موضوعات مختلف تبادل نظر داشته باشیم. این نخستین دیدارم بعد از انتصاب آقای اسلامی است که در رابطه با مسائل فنی با ایشان گفت‌ وگو کردم.
وی ادامه داد: ظرف کمتر از دو هفته کنفرانس عمومی در وین بر گزار خواهد شد و این یکی از مهمترین رویدادهای هسته‌ای در جهان است. خوشحالم دکتر اسلامی سرپرستی هیات ایرانی را در این دوره از رویدادها برعهده دارد.
گروسی با بیان اینکه وافق کردیم ادامه مذاکرات را در در وین انجام دهیم، گفت: از طرف ایران دعوت شده‌ام تا مجددا پس از نشست وین برای گفت گو با مقامات سطح بالای ایرانی به تهران برگردم. 
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه گفت و گوهای ما نتیجه سازنده ای داشت، گفت: ادامه عملیات تجهیزات فنی آژانس در ایران بسیار مهم است و این یک ضمانت‌نامه مهم برای آژانس و جهان محسوب می‌شود. ما می توانیم در این چارچوب به ایران کمک کنیم و توافقات مثبت بعدی را هم داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مجددا از همکاری شما قدردانی می‌کنم و امیدوارم این همکاری‌ها ادامه یابد. این شامل همکاری سازنده ما برای پیشبرد همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای شما می‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع :