19 دی: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی، اظهار داشت: مقدمات اداری برای ارسال کشتی سوم حامل بنزین از ایران انجام شده است و کشتی چهارم نیز حامل گازوئیل خواهد بود و متعاقباً فرستاده خواهد شد. دولت جدید، درباره کشتی های بعدی تصمیم خواهد گرفت.
به گزارش المیادین، نصرالله گفت: ما از تشکیل کابینه دولت استقبال می‌کنیم و از همه کسانی که در این مهم نقش داشتند تشکر می کنیم.
وی افزود: از حسان دیاب نخست وزیر سابق به خاطر پیشبرد امور، صبرش و قبول این مسؤولیت تشکر می کنیم.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اولویت دولت کنونی باید نجات کشور از فروپاشی، انجام اصلاحات و معیشت مردم باشد.
نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کشتی های حامل سوخت از ایران به لبنان اشاره کرد و گفت: ما در خصوص کشتی اول دو گزینه داشتیم؛ لبنان یا سوریه.
وی اظهار کرد: برای اینکه برخی طرف ها دچار مشکل نشوند، تصمیم گرفتیم تا این کشتی به سوریه گسیل شود و موافقت اولیه برای میزبانی از این کشتی انجام شد.
نصر الله افزود: نخستین کشتی حامل سوخت در بندر بانیاس یکشنبه شب پهلو گرفت و امروز کار تخلیه سوخت کشتی پایان یافت و انتقال مشتقات نفتی به بقاع روز پنجشنبه آغاز می شود.
دبیرکل حزب الله اضافه کرد: محاسبات برخی ها که می گفتند وعده اعزام کشتی، مصرف رسانه‌ای دارد و محقق نمی شود و امیدوار بودند اسرائیلی ها کشتی ها را هدف قرار دهند، اشتباه از آب در آمد. اسرائیل در تنگناست و معادله بازدارندگی موجود، از رسیدن کشتی نخست حمایت کرد.
نصرالله همچنین گفت: مقدمات اداری برای ارسال کشتی سوم حامل بنزین از ایران نیز انجام شده است و کشتی چهارم نیز حامل گازوئیل خواهد بود و متعاقباً فرستاده خواهد شد. دولت جدید، درباره کشتی های بعدی تصمیم خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه ما به دنبال تجارت و کسب سود از این کشتی ها نیستیم، ادامه داد: هدف ما کاهش رنج مردم است و این سوخت در اختیار تمامی گروه ها و مناطق لبنان قرار می گیرد و اینطور نیست که به گروهی داده شود و از گروهی دریغ گردد.
نصرالله ادامه داد: برخی احزاب لبنانی در وارد کردن سوخت از ایران ملاحظاتی دارند و ما این موضوع را درک می کنیم و می خواهیم بخشی از سوخت لبنان به واسطه واردات از ایران تامین شود.
دبیرکل حزب الله همچنین گفت که تأمین سوخت برای بیمارستان های دولتی، آسایشگاه ها و خانه های سالمندان رایگان خواهد بود و تأکید کرد که سوخت باید به دست مردم رسیده و نباید سر از بازار سیاه در آورد.
بر اساس این گزارش، نجیب میقاتی که پیش‌تر نیز نخست‌ وزیری لبنان را برعهده داشت، در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :