19 دی: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: قیمت پروازهای خارجی بر اساس نرخ مصوب ایران نیست و هر قیمتی که بخواهند می‌توانند بلیت‌های خود را بفروشند.
این روز ها افراد زیادی برای رفتن به سفر اربعین، مقدمات سفر خود را فراهم می کنند. خرید بلیت سفر با توجه به اینکه امسال اعلام شده است سفر اربعین باید حتما هوایی صورت گیرد جز اولین اقدامات است. اما حالا که کمتر از یک هفته به روز اربعین مانده است و زوار عبدالله راهی کشور عراق هستند؛ مشاهده می کنیم که بسیاری از افراد بلیت های پروازهای ایرانی را خریداری کرده اند و راهی سفرند اما کسانی که تا این لحظه نتوانسته اند به هر دلیلی بلیت خریداری کنند در سایت های خرید بلیت با عدد و رقم های عجیب و غریبی مواجه شدند که حاکی از آن است که رقم های خرید بلیت خیلی بیشتر از 5 میلیون تومان است و حالا این اعداد تبدیل به رقم های نجومی شده است.

در این باره محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با برنا گفت: قیمت های نجومی به شهر نجف برای زوار ایرانی که در حال حاضر در سایت های فروش بلیت اعلام شده است، برای شرکت های خارجی هستند.

او با بیان اینکه  شرکت های ترکیش، قطر ایرز و... در حال حاضر بلیت فروشی دارند که پرواز های کانکشنی نام دارند همچنین مشکلی نیز برای فروش چنین بلیت‌هایی در ایران وجود ندارد، ادامه داد: قیمت‌های پروازهای خارجی بر اساس نرخ مصوب ایران نیست و هر قیمتی که بخواهند می‌توانند بلیت‌های خود را بفروشند.


ذیبخش بیان کرد: شرکت‌های خارجی از ایران پرواز دارند و بعد از رسیدن به مقصد به کشورهای دیگر می‌روند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه تاکنون تخلفات قیمتی برای پروازهای ایرانی به مقصد عراق مشاهده نشده است، افزود: توصیه می‌شود زائرین بلیت رفت و برگشت سفر اربعین خود را همزمان تهیه کنند.

او گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، موضوع عرضه بلیت است که در حال رفع آن هستیم و تا روز آینده مشکلات برطرف خواهد شد.

ذیبخش افزود: پروازهای فوق العاده برای شرکت‌هایی که در خواست داشتند فراهم شده است.

او با بیان اینکه تمامی پروازها به کشور عراق به نجف انجام می‌شود و مبلغ ثابتی نیز دارد، تأکید کرد: ظرفیت 60 درصدی حضور مسافران برای پروازهای داخلی است و به جهت اینکه مسافران عراق باید دارای کارت واکسن باشند فاصله‌گذاری‌ای در این پروازها صورت نمی‌گیرد.
  • نویسنده :
  • منبع : برنا