دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید واکسن‌های مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: این قراردادها یک ساله هستند و در این مدت زمانی به تولید می‌رسند.

دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در ابتدای امسال ۱۰ قرارداد توسعه دانش فنی و تولید واکسن در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده که انجام این قراردادها تا یکسال آتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این واکسن‌ها در حوزه دام، طیور، آبزیان هستند، بیان کرد: در حوزه بیماری‌های دام تولید ۲ واکسن، در حوزه بیماری‌های طیور ۴ واکسن و در حوزه آبزیان ۴ واکسن به عهده شرکت‌های دانش بنیان است که در این راستا قراردادهایی یک ساله منعقد شده است.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: در ارتباط با واکسن کرونا نیز دو قرارداد منعقد شده است؛ این واکسن‌ها برپایهmRNA و بیان پروتئین‌های سطحی ویروس هستند که با رویکرد محققان در سطح جهان نیز مطابقت دارند.

وی با بیان اینکه پروپوزال‌های پژوهشی متعددی به ستاد توسعه زیست فناوری ارسال شده، بیان کرد: این پروژه‌ها در حوزه تحقیق و توسعه دانش فنی واکسن کرونا هستند و در صورت نتیجه مثبت مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر