19 دی: مراسم بزرگداشت مرحوم علامه حسن حسن زاده آملی سه شنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و مسوولان، از سوی رهبر معظم انقلاب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
در این مراسم حضرات آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاتمی سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، مقتدایی عضو جامعه مدرسین، محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری، استاندار، فرماندار و شهردار قم و جمعی از طلاب و روحانیان و اقشار مختلف مردم حضور یافته بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به جایگاه والای علمی و ویژگی های بارز اخلاقی مرحوم علامه حسن زاده در سخنانی اظهار داشت: این عالم ربانی در دوران طلبگی از اساتید مبرز و علمای بزرگی در قم و تهران بهره مند شد.

آیت الله رضا استادی با بیان اینکه علامه حسن زاده در کنار فقه و اصول در دیگر علوم نیز بسیار تلاش کرده بود، خاطرنشان کرد: ایشان در همان جوانی به مقام برجسته علمی دست پیدا کرده بود و لقب «ذوفنون» برای ایشان تعارف نیست، بلکه واقعیت انکارناپذیری است.

وی اخلاص و مردم داری کم نظیر مرحوم علامه حسن زاده را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان با وجود جایگاه برجسته علمی، هیچگاه دچار مرید و مریدبازی نشد و این از محسنات بزرگ این عالم ربانی بود، پس امروز هم نباید اسم چهار پنج نفر به عنوان شاگرد ایشان معرفی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیش از ۱۹۰ تألیف و ۵۰ سال تدریس علامه حسن زاده، تصریح کرد: ایشان توجه و اهتمام ویژه ای به مسأله احترام به اساتید داشت، اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم برخی طلاب با چند سال درس خواندن خود را بی نیاز از استاد می دانند.

وی با بیان اینکه طلاب جوان حوزه های علمیه باید بزرگانی همچون علامه حسن زاده را به عنوان الگوی خویش قرار دهند، گفت: ادامه راه و مسیر بزرگان حوزه های علمیه در عرصه علم و اخلاق، بهترین تشکر و قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های ایشان است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا