19 دی: رئیس پلیس فتا گفت: هیچ سازمان دولتی با استفاده از پیام رسان‌های خارجی با کاربران برای دریافت اطلاعات تماس نمی‌گیرد.
سرهنگ داود گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ بیان کرد: کلاهبرداری‌هایی که از طریق تماس‌های تلفنی انجام می‌گیرد از موضوعات مکرری است که در رسانه‌ها و سایت پلیس فتا اطلاع رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: با ورود تکنولوژی شیوه‌ی کلاهبرداری‌ها تغییر کرده و  افراد سودجو با نام سازمان‌های مختلف و لوگوی آن‌ها، مخصوصا در شبکه اجتماعی واتس‌اپ، تماس‌هایی با افراد می‌گیرند و اطلاعات و کد‌هایی که از طریق پیامک برای شهروندان ارسال می‌شود را دریافت می‌کنند.
گودرزی گفت: این کد‌ها برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی یا کد‌های نصب احراز هویت برخی شبکه‌های اجتماعی است که کلاهبرداران توسط آنها به سودجویی از کاربران می‌پردازند.
رئیس پلیس فتا با تاکید بر اینکه هیچ سازمان رسمی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه‌های اجتماعی خارجی تماس و ارتباط نمی‌گیرد بیان کرد: هر فردی می‌تواند با لوگوی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای خود حساب کاربری ایجاد کند، هر چند این مسئله مورد پیگیرد قانونی توسط پلیس فتا قرار می‌گیرد، اما شهروندان هم دقت لازم را برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان از حریم شخصی و دسترسی‌های بانکی خود باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :