19 دی: وزیر نفت گفت:جمهوری اسلامی ایران بارها حسن نیت خود را برای تثبیت بازار نفت و حل بحران سوخت اعلام کرده اما تحریم های ظالمانه آمریکا مانع این کار می شود.
جواد اوجی، وزیر نفت دوشنبه شب پس از پایان بیست‌ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس گفت: اینروزها شاهدیم که بحران انرژی در کشورهای توسعه یافته به گوش می رسد.
وی یادآور شد: می دانید که در انگلستان و اروپا و کشورهای توسعه یافته و حتی آمریکا مردم در زمینه تامین سوخت دچار چالش شده اند.
وزیر نفت توضیح داد: قیمت گاز چند برابر افزایش پیدا کرده و این نگرانی تامین سوخت دغدغه و چالش مردم کشورهای مختلف شده است و اعتراضات متعددی را به همرا داشته است.
اوجی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت است و در این شرایط می تواند کمک بزرگی برای حل این بحران کند اما متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه، در زمینه صادرات نفت این امکان را ندارد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در خصوص تامین انرژی جهان و حتی کشورهای پیشرفته، بارها با حسن نیت اعلام آمادگی کرده که حاضر است با افزایش تولید نفت، در خصوص تثبیت بازار نفت و تامین این سوخت بخش عمده ای از این چالش که در این کشورها مردم دچار شده اند حل کند.
وزیر نفت یادآور شد: چنانچه تحریم های ظالمانه برداشته شود ایران آمادگی برای حل این بحران را دارد.  

  • نویسنده :
  • منبع :