19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم لازمه بازگشایی مدارس را واکسینه کردن دانش آموزان عنوان کرد و گفت: از فردا واکسن مشترک کرونای ایران و کوبا (پاستوکووک) جهت تزریق در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان قم توزیع می‌شود.
به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز در گفت و گویی اظهار کرد: روز گذشته واکسن پاستوکووک وارد استان قم شد و از فردا به چرخه تزریق وارد می شود.

وی با بیان اینکه پاستوکووک یکی از واکسن های ایمن و در دسترس برای تزریق به کودکان است، ادامه داد: مجوز تزریق از سمت وزارت بهداشت و درمان صادر شده است و این واکسن از فردا در تمامی مراکز تجمیعی استان قم در دسترس همشهریان قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: تاکنون ۳۰ درصد از دانش آموزان استان واکسن کرونا تزریق کرده اند که با توجه به تنوع و تسریع در امر واکسیناسیون انتظار داریم در روزهای آینده استقبال مراجعین بهبود یابد.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :