19 دی: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: اظهارات روز گذشته سخنگوی کمیسیون اصل 90 درباره بورسیه‌های غیر قانونی به دولت احمدی نژاد مربوط می‌شود.
محمود صادقی نماینده مجلس پیشین در گفتگو با «انتخاب»؛ درباره اظهاراتی که علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره بورسیه‌های غیر قانونی داشت و دولت قبل و وزرای علومش را مجرم دانست، عنوان کرد: «این موضوع تکراری است و قبلا مطرح و رسیدگی شده همچنین اقداماتی انجام و گزارش‌های مختلفی هم در مجلس نهم و دهم مطرح شد و نهاد‌های نظارتی هم وارد شدند. من هم یک سوال از وزیر علوم وقت کرده بودم که در مجلس دهم مطرح شد.»
او در ادامه افزود: «به طور خلاصه اینکه تعداد زیادی در دولت نهم و دهم بورسیه گرفته بودند و دولت آقای روحانی هم وقتی خواست برخورد کند، از سوی دستگاه‌هایی فشار وارد شد که در نهایت اکثرا با مسامحه با آنها برخورد کردند و تعداد خیلی کمی را رد کردند.»
صادقی درباره اینکه آیا دولت روحانی مرتکب اقدام غیر قانونی شده است یا خیر، بیان کرد: «من توییتی هم با این مضمون نوشتم که اگر هم مسئولین ذی ربط در دولت یازدهم و دوازدهم اقدام غیر قانونی کرده باشند، این بوده است که در برابر بورسیه‌های بدون آزمون دولت نهم و دهم تعلل و مسامحه کردند. سوالی هم که من در مجلس دهم از وزیر علوم وقت کردم این بود که شما چرا تعلل کردید و این تعلل باعث اجحاف در حق بسیاری از دواطلبانی بوده که از حق پذیرش محروم شدند.»
این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: «از نظر من مواردی که آقای خضریان مطرح کرده‌اند ربطی به دولت قبل ندارد و به دولت آقای احمدی‌نژاد مربوط می‌شود.»
صادقی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود آنکه مجتبی صدیقی، معاون وقت وزیر علوم در سال 93 از تخلفات صورت گرفته در بورسیه‌ها همچون پایین بودن معدل افراد بورسیه شده از حد تعیین شده، گزارش داده بود اما خضریان، وی را جزو متخلفین اعلام کرد، گفت: «گزارش‌ها منتشر شدند، وزارت علوم هم چندین بار اطلاعیه داد. دکتر فرهادی هم چندین بار به دکتر لاریجانی گزارش دادند. همچنین گزارشی هم دکتر غلامی در پاسخ به سوال من دادند که تمام این موارد موجود است . آقای دکتر صدیقی هم چند بار از ایشان شکایت شد و از پرونده‌ها تبرئه شدند. بنابراین این گزارش‌ها به باور من نوعی فرافکنی است.
این نماینده پیشین مجلس درباره فهرست 98 نفره‌ای از آقازاده‌ها که در سال 98 به قوه قضاییه ارسال کرد، گفت: «متاسفانه دیگر اطلاعی ندادند. با اینکه چندین بار از آقای اسماعیلی که آن موقع سخنگوی قوه قضاییه بودند، پیگیری کردم و حتی فهرست را به خود ایشان داده بودم، ولی ایشان پاسخی ندادند.»

  • نویسنده :
  • منبع :