19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نماز جمعه از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جز در شهرهای قرمز برگزار می‌شود.
بهرام عین‌اللهی که روز شنبه با هدف دیدار با مراجع تقلید و بازدید از وضعیت بهداشت و درمان استان، به قم سفر کرده است، در دیدار با رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای مقابله با کرونا در دنیا به اجماع رسیده‌اند که واکسیناسیون، مهمترین گام است.
وی ادامه داد: تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شده و تا ۹ آذرماه به حدود ۱۶۰ میلیون دُز خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نمی دانم حکم شرعی گروه‌های ضدواکسن چیست اما همه متخصصان، واکسیناسیون را برای سلامت مردم واجب می‌دانند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتوانید در عرصه سلامت مردم نقش موثر داشته باشید.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اسلام در رابطه با مقوله سلامت ارزش و بهای بسیاری قائل است و همانطور که بر امر سلامت روح تاکید دارد بر سلامت جسم افراد نیز تاکید بسیاری دارد.
وی ادامه داد: شرایطی در جهان بخاطر کرونا ایجاد شده که این امر خیلی از معادلات را بهم ریخته؛ آموزش، پژوهش، کسب و کار مردم و سبک زندگی مردم تحت تاثیر قرارگرفته، که این مختص کل جهانیان است.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان گفت: به سهم خودم از تلاش‌های کادر درمان، پزشکان و پرستاران که خالصانه  و مخلصانه در این راستا تلاش کردند قدردانی می‌کنم و از سوی دیگر به روح پرفتوح شهدای سلامت که جان خود را در این عرصه گذاشتند درود می فرستم.
وی با اشاره به حضور نیروهای جهادی در مراکز درمانی گفت: شاهد بودیم که در رابطه با این بیماری افرادی حتی حاضر نبودند در کنار بیمار خود باشند، اما پزشکان و پرستاران و نیروهای جهادی با تمام وجود و بی ادعا وارد میدان شده و یک صحنه فراموش نشدنی را در تاریخ رقم زدند.
حسینی بوشهری به حضور دولت جدید اشاره کرد و افزود: با آمدن این دولت حرکت‌های بسیار خوبی رقم خورده که دشمنان نیز در این عرصه حتی باور نمی‌کردند.
وی ادامه داد: امیدوارم شما و مجموعه کادر پزشکی بتوانید در این گام موفق باشید و روزی فرابرسد که تمام مراکز علمی فعال‌تر شده و از سوی دیگر در راستای خدمات دهی به مردم گام بردارند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های معنوی و مذهبی وهمچنین دینی می تواند نقش موثری درنشاط معنوی جامعه داشته باشد، که امیدواریم در این زمینه نیز شاهد پویاتر شدن برنامه‌ها و جلسات مذهبی و همچنین سلامت روحی و جسمی مردم باشیم.
وزیر بهداشت در ادامه ضمن حضور در مسجد مقدس جمکران با تولیت این مسجد دیدار و گفت و گو کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار با وزیر بهداشت گفت: در تمامی ایام شیوع کرونا سعی کردیم تمامی مقررات بهداشتی و پروتکل‌ها در مسجد مقدس جکران رعایت شده و سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: باز هم، هر نوع کار و همکاری که نیاز باشد حاضریم انجام دهیم و در امر سلامت جامعه بکوشیم.
رحیمیان تصریح کرد: از حرکت جهادی دولت که در امر واکسیناسیون نهایت تلاش را داشتند قدردانی می‌کنم و این اقدام جهادی شما موجب شد تا موضوع واکسیناسیون مردم انجام شود.
تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: پزشکان و پرستاران و کادر درمان در این عرصه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و با تمام وجود در عرصه مقابله با این ویروس وارد شدند که در تاریخ ایثارگری کشور ثبت شد.

  • نویسنده :
  • منبع :