19 دی: طلاب حوزه علمیه قم در دفاع از مردم افغانستان و محکومیت فجایع تروریستی اخیر در این کشور، روز یکشنبه در مدرسه فیضیه تجمع و نسبت به ضرورت تامین امنیت تمام اقوام و مذاهب در این سرزمین تاکید کردند.
تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در دفاع از مردم افغانسان با حضور آیات علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه، سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و جمعی از طلاب ایرانی و خارجی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
طلاب حوزه علمیه قم در این تجمع با در دست داشتن دست نوشته هایی ضمن محکومیت شدید اقدامات تروریستی در مساجد شیعیان افغانسان در قندهار و قندوز نسبت به دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع این کشور تاکید کردند.

طلاب قم برای دفاع از مردم افغانستان در مدرسه فیضیه تجمع کردند
تجمع کنندگان در این مراسم شعارهایی مانند«داعش نامسلمان، دشمن دین و قرآن»،«ما همه بیداریم از داعشی بیزاریم»،«وحدت و همدلی تنها راه نجات ماست»،« مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسرائیل»،«مرگ بر داعش آمریکایی،»،«داعش جنایت می کند آمریکا حمایت می کند»،« مرگ بر داعشیان مزدور»،«این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»،«سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و غیره سردادند.
همچنین در پایان این تجمع یکی از طلاب افغانستانی قطعنامه ای در محکومیت حوادث تروریستی اخیر در این کشور قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت های ددمنشانه و وحشتناک علیه شیعیان در قندوز و قندهار جنایت علیه بشریت است و انسانیت انسان را زیر سوال برده است.
طلاب قم برای دفاع از مردم افغانستان در مدرسه فیضیه تجمع کردند
بیانیه افزوده است: از جوامع بین المللی و انسان های آزاده جهان انتظار می رود ضمن محکومیت این جنایت ها مواضع متحد و روشنی در قبال آن اتخاذ نمایند.
در ادامه تاکید شده است: ما به شدت این جنایت وحشتناک را محکوم و از عاملان آن اعلام انزجار می کنیم و از حاکمان و مسوولان افغانستان قاطعانه می خواهیم به مسوولیت خود در قبال ایجاد امنیت عمل کرده و اجازه ندهند چنین فجایعی در این کشور تکرار شود.
بیانیه حاکی است: امنیت افغانستان در درجه اول بر عهده مسوولان آن است و باید عاملان این جنایت تکفیری شناسایی و مجازات شوند، همچنین از مردم ایران و مقام معظم رهبری که در این شرایط به یاری مردم افغانستان شتافتند تشکر و قدردانی می کنیم.
طلاب قم برای دفاع از مردم افغانستان در مدرسه فیضیه تجمع کردند
به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی ظهر جمعه گذشته بیست و سوم مهرماه در مسجد فاطمیه در قندوز افغانستان تاکنون بیش از ۴۰ تن به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر زخمی شدند.
همچنین در حمله انتحاری شانزدهم مهر به نمازگزاران شیعه در سیدآباد قندوز ۱۵۰ نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.
گروهک تروریستی داعش مسوولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :