19 دی: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به حواشی به‌وجودآمده در روزهای اخیر واکنش نشان داد و تاکید کرد: دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیستیم.
به‌ گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق درباره حواشی اخیر گفت: ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند. آن‌چه برای ما مهم است حفظ میراث‌فرهنگی است، با همه قوت.
او اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.
ضرغامی بیان کرد: حل مشکلات مردم وظیفه ماست. مردم پاسارگاد ۲۵۰۰ سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کرده‌اند. این مردم باارزش‌اند. مسأله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به‌خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی‌اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده‌ایم.
او همچنین گفت: در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد اعتراضات مردم بودم که بسیاری از امور جاری‌شان دچار اختلال شده بود. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. ان‌شاءالله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر این‌که تحریف ماندنی نیست، گفت: ما در دولت با اولویت پاسارگاد اعتبار مصوب کردیم و در محل حاضر شدیم و نحوه هزینه کردن این اعتبارات را برای حفظ میراث‌فرهنگی توضیح دادیم.
ضرغامی در سفر استانی به فارس، پس از دیدن میراث جهانی پاسارگاد و گفت‌وگو با محلی‌ها، اظهار کرده بود: «همه جای استان در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم شهر پاسارگاد به‌خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی‌توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند. من باید این مشکل را حل کنم. یک مقدار انقباض قوانین حریم‌ها را بردارم و انبساطی کنم. از جناب آقای رئیسی هم خواهش می‌کنم اجازه بدهند هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در دولت این موضوع را با اولویت مطرح کنیم، چون این تصمیم یک تصمیم ویژه و مثل حرکت روی لبه تیغ است.»

  • نویسنده :
  • منبع :