سفیر ایران در انگلیس از ارسال نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی ( آیمو) درباره تهدید نفت‌کش‌های ایران توسط آمریکا خبر داد.

«حمید بعیدی نژاد» چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: در نامه‌ای رسمی به سازمان بین المللی دریانوردی مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا در نظر دارد علیه نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی اقدام کند و امنیت تردد بین المللی را به خطر بیندازد ابراز کردیم.

وی تصریح کرد: ایران نسبت به هرگونه تهدیدی پایخ خواهد داد و مسئولیت هرگونه عواقبی برعهده آمریکاست.

تعمیق روابط تهران- کاراکاس به عنوان دو بازیگر تحت تحریم در روزهای اخیر به نگرانی و هراس کاخ سفید دامن زده و پس از حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، واشنگتن نیروی نظامی به دریای کارائیب اعزام کرده ‌است.

در همین ارتباط، نیروی دریایی آمریکا از اعزام چهار ناو جنگی به نام‌های «یواس‌اس دیترویت»، «یواس‌اس لاسن»، «یواس‌اس پربل» و «یواس‌اس فاراگات» برای توقیف پنج نفتکش ایرانی خبر داد که این ناوگروه به همراه هواپیمای «پی ۸ پوسایدون» راهی کارائیب شده‌اند.

این اقدام آمریکا با هدف ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران با واکنش مسئولان جمهوری اسلامی ایران مواجه شد به طوری که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک‌آمیز آمریکا را نوعی دزدی دریایی و خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی دانست و تاکید کرد که آمریکا باید از زورگویی در عرصه جهانی دست برداشته و به حاکمیت قوانین بین‌المللی بویژه آزادی کشتیرانی در دریاهای آزاد احترام بگذارد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا