19 دی: معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ادامه سفرش به اروپا امروز (چهارشنبه) با مقام‌های بلند پایه آلمان پیرامون مذاکرات درباره رفع تحریم‌های ظالمانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، وزارت امور خارجه آلمان دقایقی پیش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امروز علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران به برلین سفر کرد. بر اساس این پیام، از سرگیری مذاکرات هسته ای وین محور اصلی نشست امروز بود. 
وزارت خارجه آلمان ادعا کرد که برای اطمینان از بازگشت سریع به اجرای کامل برجام، مذاکرات وین باید از جایی که در ۲۰ ژوئن متوقف شد، ادامه یابد. دور جدید مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام قرار است هشتم آذر در وین برگزار شود.
دیروز «ژان ایو لودریان» در تماس تلفنی خود با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران بر اهمیت و فوریت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به تعویق افتاده در ۲۰ ژوئن از سوی ایران، بر اساس نقطه مذاکره شده تا آن زمان و با هدف بازگشت سریع (به توافق)، تاکید کرد.  
این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد تمایلی به ادامه مذاکرات وین از نقطه بن بست ادوار قبلی ندارد. ایران آماده است تعهدات خود را مشروط بر اینکه نقض پیمان‌ها و عدم‌ پایبندی به تعهدات از سوی کشورهای غربی خاتمه پیدا کند از سر بگیرد. جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که اگر طرف غربی به‌دنبال اعتمادسازی است، باید آنچه را که پیش‌تر بر عهده گرفته بود و به آن پایبند نبود، محقق سازد.  
معاون وزیر امور خارجه در ادامه سفرش به اروپا قرار است فردا با مقام‌های دولت انگلیس پیرامون برجام و مسائل دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کند.
  • نویسنده :
  • منبع :