آستان قدس رضوی اعلام کرد بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از روز دوشنبه پنجم خرداد ماه صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به روی زائران روزانه از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب بازگشایی خواهد شد.

در اطلاعیه روز یکشنبه آستان قدس رضوی آمده است: به منظور حفظ سلامتی زائران ارجمند تقاضا می‌شود در زمان تشرف نسبت به رعایت مواردی که در این اطلاعیه ذکر شده است مبادرت ورزند.

این اطلاعیه می‌افزاید: رعایت اصول بهداشتی اعم از شست و شوی مکرر دست‌ها، همراه داشتن ماسک و دستکش، پوشاندن بینی و دهان در زمان عطسه و سرفه، خودداری از دست دادن و روبوسی، همکاری با خادمان، حفظ نظم و انضباط و فاصله اجتماعی در هنگام تشرف، همراه داشتن جانماز و کتب ادعیه و قرآن شخصی و چادر برای بانوان از سوی زائران ضروری است.

در این اطلاعیه ابراز امیدواری شده است با تلاش خادمان و مشارکت زائران ارجمند در اجرای شیوه نامه ها و حفظ نظم و فاصله اجتماعی مناسب در حرم مطهر رضوی، شرایط تشرف به زیارت و بهره مندی از انوار قدسی این مضجع نورانی برای همگان استمرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران و مواجهه جامعه با آمار تصاعدی شیوع آن، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر جمعی، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاهها "نهضت در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف بحران کرونا بروند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شبها بهره‌مند شدند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرده و قرار است از روز پنجم خرداد ماه حرم مطهر رضوی بازگشایی شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا