19 دی: دادستان صومعه سرا از تشکیل پرونده قضایی برای ۳۶ نفر از مساولان وکارکنان ادارات این شهرستان خبر داد و گفت: این پرونده ها مربوط به روئسای ادارت و کارمندان دولتی و کارمندان اتحادیه های مختلف شهرستانی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع تشکیل شده است.
هادی بشری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اتهام تحصیل مال نامشروع این افراد در خصوص استفاده غیرقانونی از یارانه سوخت (بنزین) بوده است.
وی افزود: پرونده های این افراد در مسیر بررسی قرار گرفته است و در یکی از موارد، چند تن از مسئولان، اسم خواهران و برادران خود را جهت استفاده از یارانه مذکور نام نویسی کرده‌اند.
دادستان رضوانشهر در ادامه افزود: پس از کشف موضوع، یارانه مذکور قطع و اقدام به تشکیل پرونده قضایی شده است.
پیشتر نیز دادستان شهرستان صومعه سرا اعلام کرده بود روسای ادارات موظف اند طبق قانون ۷۲آیین کیفری جرائم در حوزه اداری خود شامل اختلاس ارتشا را به دادستان گزارش دهند که در این صورت دادستانی به سرعت و با اولویت پیگیری خواهد کرد.
ماه گذشته نیز دادستان صومعه سرا از بازداشت یک دهیار و چهار عضو شورای یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهارداشت:  این افراد به اتهام تبانی در معاملات دولتی (پروژه آسفالت کوچه‌های روستایی)، مشارکت در اختلاس در اموال عمومی و اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات بازداشت شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :