19 دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پخش آگهی‌های نامناسب و نیمه مبتذل بخاطر درآمد درست نیست گفت: در تمام برنامه‌های صداوسیما باید محور، تربیت باشد، نه کسب رضایت بی‌قید و شرط.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: سوابق و تجربۀ زیاد جنابعالی و نیروهای مستعدی که در صداوسیماست، می تواند سبب شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان گردد.

وی گفت: همان گونه که وظیفۀ دانشگاه پرورش نخبگان، افراد لایق و ارائه راهکارهای مناسب جهت برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است، صداوسیما نیز می تواند با جلب اعتماد و رضایت مردم، در این زمینه اقدام کند.

آیت الله مکارم شیرازی با برشمردن تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی خاطرنشان ساخت: غربی ها در پخش برنامه های خود مقید نیستند، اما صداوسیمای اسلامی باید به گونه ای باشد که عمق وجودی اسلام در تمام برنامه هایش، حتی در برنامه های طنز احساس شود.

وی تربیت محور بودن را از دیگر تفاوت‌های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی دانسته و گفت: باید در تمام برنامه های صداوسیما محور، تربیت باشد، نه کسب رضایت بی قید و شرط.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه صداوسیما نباید تنها به دنبال درآمدزایی باشد، افزود: پخش آگهی‌های نامناسب و نیمه مبتذل بخاطر درآمد درست نیست و باید جنبۀ فرهنگی در پخش آگهی‌ها رعایت گردد.

وی در ادامه به ضرورت ارتباط میان صداوسیما و حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: صداوسیما باید از حوزه های علمیه و طلاب جوان و مستعد در تولید محتوا و برنامه های خود استفاده کند، البته مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان است.

آیت الله مکارم شیرازی، مسئولیت صداوسیما را بسیار خطیر و مهم دانسته و گفتند: جنگ، جنگ صداوسیماهاست، لذا باید شما تحولی چشمگیر در صداوسیما ایجاد کنید.

وی شبکه جهانی ولایت را یکی از شبکه‌های بسیار مهم جهت معرفی معارف اسلامی در سطح جهان برشمرده و خواستار همکاری بیشتر میان صداوسیما و شبکه جهانی ولایت شد.

مرجع تقلید شیعیان، تقویت و افزایش سطح رادیو معارف را ضروری دانست و تأکید کرد: جمع میان سلیقه‌های متفاوت ضمن رعایت تمام اصول اخلاقی نشانۀ خطیر بودن وظیفۀ صداوسیماست.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، دکتر جبلی گزارشی از فعالیت‌های صداوسیما ارائه کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :