19 دی: معاون فنی مرکز بهداشت قم گفت: میزان پوشش دُز اول واکسن در دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حدود ۶۳ درصد و ۲ دُز واکسن نیز ۳۹ درصد می‌باشد که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین و نگران‌کننده است.
محمدجواد باقریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: اگرچه واکسیناسیون به‌عنوان قانون و اجبار در نظر گرفته نشده است، ولی برای حفظ سلامت دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال در محیط مدارس راهکار مناسبی است.
وی از والدین دانش‌آموزان درخواست کرد: نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند و والدینی که دانش‌آموز زیر ۱۲ سال دارند نیز واکسیناسیون خود را کامل کنند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بازگشایی مدارس ۸۰ تیم از کارشناسان بهداشت محیط با همکاری نیروهای بهداشتی مدارس بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت دارند تا آموزش‌ها به‌صورت حضوری ادامه پیدا کند.
باقریان همچنین از کادر مدرسه درخواست کرد: بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه کلاس‌ها و سرویس‌های مدارس نظارت کنند.
وی تاکید کرد: تلاش این است تا محیطی امن برای دانش‌آموزان مهیا کنیم و در این راستا کارشناسان بهداشت آموزش‌وپرورش با مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که هفته گذشته تست ۱۵۰ دانش‌آموز استان مثبت و از حضورشان در مدارس جلوگیری شد، بیان کرد: با توجه به این‌که مدارس متوسطه اول و ابتدایی از اول آذرماه بازگشایی شده است، این دانش‌آموزان در محیطی غیر از مدرسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌ بودند.
معاون مرکز بهداشت قم افزود: به محض مثبت شدن تست یک دانش‌آموز، کل کلاس باید به مدت ۱۴ روز به‌صورت غیرحضوری اداره شود و درصورتی‌که تست ۲ دانش‌آموز در یک زمان در ۲ کلاس مختلف مثبت شود، کل مدرسه تعطیل می‌شود.
وی تاکید کرد: تاکنون گزارشی از مثبت شدن تست دانش‌آموزانی که سر کلاس حضور دارند، در استان قم نداشتیم.
در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان در استان قم با افزایش حدود ۱۰ هزار نفری نسبت به سال تحصیلی گذشته به بیش از ۲۷۵ هزار دانش‌آموز افزایش یافته است؛ ۱۲۴ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند و باید واکسن دریافت کنند.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.


  • نویسنده :
  • منبع :