19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت هوای پایتخت و چند کلانشهر دیگر از جمله کرج را تا روز جمعه آلوده و ناسالم اعلام‌کرد و گفت: وزش باد منجر به پایان آلودگی هوا در کلانشهرها از روز جمعه خواهد شد.
«فریبا گودرزی» روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با ایرنا درباره وضعیت آب و هوا افزود: امروز برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و بدون بارندگی پیش بینی می‌شود.
وی گفت: از عصر چهارشنبه و در پی ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به کشور در استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی و کردستان رگبار پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید همراه با افزایش نسبی دما را انتظار داریم.
گودرزی پیش‌بینی کرد: در استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و اردبیل نیز رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید روی خواهد داد؛ همچنین در مناطق کوهستانی بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش پراکنده و در مناطق مرکزی کشور، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان پدیده غالب، وزش باد خواهد بود.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از بعدازظهر سه‌شنبه تا روز پنج‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر افزایش نسبی دما روی می‌دهد.
وی گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: حداکثر دمای تهران برای امروز ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به چهار درجه بالای صفر خواهد رسید.
گودرزی گفت: هوای پایتخت تا روز جمعه آلوده است و بر اساس هشدارهای صادر شده، گروه‌های حساس در تهران بهتر است در خانه بمانند.

  • نویسنده :
  • منبع :