19 دی: عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دروغ پراکنی اخیر روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» درباره وجود اختلاف میان ایران و این جنبش را رد کرد.

«عبدالملک العجری» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هرگونه وجود اختلاف با ایران را تکذیب کرد. 

وی در پیامی در توییتر نوشت: خروج سفیر ایران در کشورمان به دلایل درمانی بوده و ارتباطی به گمانه‌زنی رسانه‌های خارجی درباره اختلاف با دوستان ایرانی‌مان ندارد. 

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز در پیامی در توییتر نوشت: تفاهمی میان ایران و عربستان سعودی از طریق بغداد درباره انتقال سفیر ایران در صنعا توسط هواپیمای عراقی صورت گرفت و این اقدام به دلیل وضعیت سلامتی‌اش بوده و اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها عاری از صحت است. 

روزنامه وال‌استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی مدعی وجود اختلاف میان جنبش انصارالله یمن و ایران شد و نوشت که به دلیل این اختلافات سفیر ایران قصد خروج از یمن را دارد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه شب در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره برخی اخبار منتشره در مورد آخرین وضعیت سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: آقای حسن ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده است و با‌ توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به وی، وزارت امور خارجه برای انتقال وی به کشورمان جهت معالجات لازم تماسها و رایزنی‌هایی را‌ با برخی کشور های منطقه به عمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان شد که بحمدالله هم اکنون انتقال وی به جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از کشورهای دست اندرکار‌ این اقدام انسانی، برخی خبرسازی‌ها و جوسازیهای رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت خواند.

  • نویسنده :
  • منبع :