19 دی: سفیر ایران در لندن یادآور شد که موشک های ایران برای این کار طراحی نشده‌اند، بلکه طراحی شده‌اند که از خاک ایران دفاع کنند و پاسخ کوبنده ای به متجاوزان بدهند.
محسن بهاروند سفیر ایران در لندن در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به موضع گیری  انگلیس درباره پرتاب موشک های بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم در چند روز اخیر نوشت: بعضی از کشورها به مانور نظامی ایران که متعارف است و جنبه دفاعی دارد، اعتراض کرده و بعضی آن را مغایر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانسته اند. باید به این کشورها برای چندمین بار گوشزد کرد که «قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد موشک هایی صحبت می کند که برای حمل سلاح هسته ای طراحی شده اند». موشک های ایران برای این کار طراحی نشده اند، بلکه طراحی شده اند که از خاک ایران دفاع کنند و پاسخ کوبنده ای به متجاوزان بدهند.
بهاروند گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ مفاد زیادی دارد که شما اجرا نکردید و بی تفاوت از کنار آن گذشتید. توانایی و صداقت شما برای تشخیص موارد تهدید صلح و امنیت بین المللی زیر سؤال است کما اینکه دو جنگ بزرگ‌ به منطقه با این بهانه تحمیل کردید که پس از کشتار هزاران غیر نظامی اعتراف کردید که اشتباه بوده است. اگر صداقت دارید فقط یک بار رژیم صهیونیستی را که برخلاف نص صریح منشور ملل متحد به صورت روزمره ایران را تهدید به استفاده از زور می کند، محکوم کنید تا صداقت شما بر همگان روشن شود.
به گزارش ایسنا، وزارت خارجه انگلیس در پی مانور پیامبر اعظم در جنوب کشور، پرتاب موشک های بالستیک را محکوم کرد و مدعی شد که این کار ایران نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :