نخست وزیر رومانی به دلیل نقض مقررات کرونا، جریمه شد.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری رسمی رومانی اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور (لودوویک اوربان) جریمه‌ای به مبلغ 3 هزار لیو (معادل 690 دلار) را پرداخت کرد. این اتفاق بعد از آن افتاد که او با نزدن ماسک و سیگارکشیدن در یک مکان سر پوشیده، مقررات کرونا را نقض کرد.

در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از نخست وزیر رومانی در حال سیگار کشیدن در دفترش با تعدادی از اعضای کابینه  منتشر شده است. در این عکس او از ماسک نزده و ماسک را بر روی میز گذاشته است.

عکس منتشر شده از نخست‌وزیر رومانی بدون ماسک و در حال کشیدن سیگار

جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نداشتن ماسک

اوربان در بیانیه‌ای به نقض مقررات کرونا اعتراف کرد و گفت که برخی اعضای کابینه بعد از یک روز کاری طولانی در روز 25 ماه "می" در دفترش جمع شدند. این روز، روز تولد 75 سالگی نخست وزیر بود.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر می‌داند همه شهروندان بدون در نظر گرفتن سِمت، باید از مقررات پیروی کنند و اگر قانون را نقض کنند باید مجازات اجرا شود.

دولت رومانی در ابتدا با اعلام حالت فوق‌العاده، به مدت 60 روز قرنطینه سختگیرانه‌ای را اجرا کرد و سپس، مقررات جدیدی را اعلام کرد. براساس این مقررات، داشتن ماسک در وسایل حمل ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) و اماکن عمومی سر پوشیده، الزامی است.

همچنین رومانی از سال 2016 تاکنون مصرف دخانیات در اماکن سر پوشیده را ممنوع کرده است. 

قرار است رستوران‌های دارای فضای باز در رومانی از روز دوشنبه با رعایت مقررات سختگیرانه بازگشایی شوند.

تا دیروز شنبه 10 خرداد 99، تعداد افراد دارای ویروس کرونا در رومانی 19 هزار و 133 نفر اعلام شد. این کشور  1253 نفر از بیماران کرونایی جان باخته‌اند.

رومانی به پایتختی بخارست از اعضای اتحادیه اروپاست.

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران