19 دی: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزارنفری منطقه پردیسان در ضلع جنوبی قم از دولت سیزدهم درخواست می شود این منطقه را به یک شهر جدید ارتقاء بدهد.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رییس جمهور برگزار شد، طی سخنانی افزود: شهرک پردیسان قم حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن دارد و هم اکنون برای حل مشکلات این منطقه عزمی در بین دستگاه های اجرایی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون شهروندان پردیسانی برای تامین نیازهای روزمره خود برای رفت و آمد به شهر قم دست کم ۵۰ هزار تومان هزینه می کنند، گفت: از دولت سیزدهم درخواست می شود تا منطقه پردیسان را به شهر مستقلی ارتقاء دهد تا امکان شکل گیری ادارات دولتی برای جلوگیری از سفر شهروندان به هسته مرکزی شهر، فراهم شود.
وی بیان کرد: در کارگروه هایی که قبل از سفر انجام شده مشکلات استان قم تشریح و مشخص شده که امید می رود با تاکید رییس جمهور نهایی شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روحیه انقلابی و خروجی محور بودن از ویژگی های رییس جمهور دولت سیزدهم است و ما انتظار داریم سفر رییس جمهور به قم خروجی مشخص داشته باشد و صرفا به مصوبات سفر بسنده نشود. 
ذوالنوری با بیان اینکه بدلیل ویژگی بافت و کالبد، بافت های فرسوده شهری در صورت بروز حوادث طبیعی امکان امدادرسانی غیرممکن خواهد بود، بیان داشت: با قرارگیری ۳۱۵ هکتار از هسته مرکزی قم در قالب بافت تاریخی امکان هرگونه رشد و توسعه شهری قفل شده است، از دولت درخواست می شود بافت های تاریخی را بصورت لکه ای مشخص کند تا امکان توسعه شهری در دیگر نقاط فرسوده در هسته مرکزی شهر فراهم شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت های اشتغال، اظهار داشت: در برهه ای از سال گذشته نرخ بیکاری قم به ۱۴ درصد رسید که اصلا زیبنده این استان نیست.
ذوالنوری مشکلات مونوریل قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای اینکه مونوریل صرفه اقتصادی برای استان داشته باشند باید این طرح از هسته مرکزی شهر به شهرک پردیسان و از آنجا به فرودگاه قم و همچنین شهرک صنوف و خودرو متصل شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه شهر مقدس قم باید صنایعی در این استان مستقر شود که با ویژگی های فرهنگی و مذهبی این استان هماهنگ باشد.
ذوالنوری با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب حوزه علمیه قم، بیان کرد: هم اکنون این افراد در بدترین شرایط اقتصادی به سر می برند و در شرایط کرونایی بستر تدریس و درآمدزایی آنها سلب شده است.
در بخشی از این جلسه، مشکلات و دغدغه ها و درخواست های مردم قم از دولت سیزدهم در قالب یک کلیپ به اطلاع رییس جمهور رسید.
آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز صبح وارد قم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :