19 دی: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مکتب شهید سلیمانی دیپلماسی و میدان باید در کنار هم باشند، گفت: شهید سلیمانی در زمینه‌های مختلف جلودار بود و یکی از این جلوداری‌ها این بود که ارتباط بین دیپلماسی و میدان‌داری را خوب برقرار کرد.
سردار اسماعیل قاآنی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه، با تسلیت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: امسال این مناسبت گرانقدر و یاد دختر پیامبر اکرم (ص) مصادف با سالگرد سردار شهید سلیمانی شده است. بنده می‌خواهم دو نکته را در مورد شخصیت شهید سردار سلیمانی عرض کنم. فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد شهید سلیمانی شنیدید؛ یک صداقت و دوم اخلاص. این از بیان مبارک حضرت آقا بود از منظر شخصیتی که هم انسان را می‌شناسد و هم قرآن را میفهمد، مکتب شهید سلیمانی را برجسته می‌کند. اما اگر ما بخواهیم از بیان و درک خودمان بیان کنیم، این دو واژه ارزشمند متمرکز بر یک واژه یعنی ولایت مداری است و کسی که ولایت مدار باشد این دو واژه را دارد.
فرمانده نیروی نیروی قدس سپاه اضافه کرد: ما به رهبرانی که در مکتب ولایت شهید شدند، افتخار می کنیم. زمانی که زندگی آن ها را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که هم محور اخلاص بودند و هم مکتب انسان‌هایی بودند که هم ولایت مدار هستند و هم اخلاص داشته دارند. شهید سلیمانی هم عامل و هم استاد این مکتب بود. اگر ما ولایت مدار باشیم، هم دنیا را داریم و هم در آخرت سربلند هستیم.
سردار قاآنی اضافه کرد: جزو برجستگی‌های این شهید که اهل فهم و صاحب نظر بود، این است که نورانیت وجود خود را ولایت مداری و حضرت آقا می‌دانست. اگر می‌خواهیم راه شهید سلیمانی را برویم باید سرباز رهبری باشیم.
فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: ایشان در زمینه‌های مختلف جلودار بود و یکی از این جلوداری‌ها این بود که ارتباط بین دیپلماسی و میدان داری را خوب برقرار کرد. به این دلیل که ولایت مدار بود؛ چرا که حضرت آقا همیشه به این موضوع سفارش می‌کنند که یار و کنار هم باشند.
وی با بیان اینکه انصافا مجموعه وزارت خارجه، همکاری‌های لازم را با شهید سلیمانی داشت، گفت: ایشان با اعتقاد دینی به سیاست نگاه می‌کند و بازیگر سیاسی نیست و موفقیت در صحنه مقابله با دشمنان بزرگ را روزمره می‌دید. وقتی ما از مکتب شهید سلیمانی حرف می‌زنیم باید فضای دیپلماسی و سیاسی کشور این باشد که همه در کنار هم قرار بگیرند.
سردار قاآنی بیان داشت:  همراهی دوستان ما در عراق، همان نگاه ارزشمند حرکت از تهران و توسعه به کشورهای دیگر است.
فرمانده نیرروی قدسس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: تهران، مرکز تقریب و قله وحدت و همگرایی برای توسعه اسلام است.


  • نویسنده :
  • منبع :