19 دی: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هم اکنون تنها یک ایرلاین ایرانی پرواز به دمشق را انجام می‌دهد و باید سازمان هواپیمایی ایران با سوریه برای افزایش تعداد پرواز رایزنی کند.
مقصود اسعدی‌سامانی درباره اولین پرواز‌ انجام شده امروز ایران به کشور سوریه گفت: در حال حاضر تنها یک شرکت هواپیمایی ایرانی این پرواز را انجام می‌دهد.
او گفت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای جابجایی زائران به کشور سوریه آمادگی خود را اعلام کرده اند و سازمان هواپیمایی کشور باید برنامه ریزی لازم جهت افزایش تعداد پرواز به کشور سوریه را با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشور سوریه انجام دهد.
به گفته اسعدی سامانی به‌طور معمول طی موافقت‌نامه‌ای که برای انجام پرواز‌ها بین دو کشور صورت می‌گیرد به همان تعداد که ایرلاین ایرانی پرواز‌ها را انجام می‌دهند می‌تواند ایرلاین کشور مقابل هم پرواز را انجام دهد.
امروز اولین پرواز مسافری تهران دمشق بعد از دوسال انجام شد و سهمیه زائران ایرانی که از سوی مقامات دو کشور در نظر گرفته شده، سالانه ۱۰۰ هزار نفر است که در حال حاضر صرفاً به صورت تور و گروهی این سفر‌ها انجام می‌شود و امکان خرید بلیت انفرادی به دمشق نیست.
هزینه تور‌های زیارتی سوریه در دو قالب ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
گفتنی است پیش از این به دلایل سیاسی و جنگ در کشور سوریه پرواز زیارتی از  ایران به کشور  دمشق وجود نداشت.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان