19 دی: منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، جمع کثیری از مردم عراق با حرکت به سمت محل وقوع جنایت ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بین المللی بغداد در مراسمی که به این مناسبت برپا شده، حضور یافتند.
شبکه خبری المیادین گزارش داد که با حضور ده‌ها هزار نفر در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در محل ترور آنها در جاده منتهی به فرودگاه بغداد، فعالیت این فرودگاه بین‌المللی به طور موقت متوقف شد. 
همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در حمله هوایی دو سال پیش تروریست‌هایی آمریکایی به نزدیکی فرودگاه بغداد، صدها خودرو مملو از دوستداران و وفاداران به این شهدا از مناطق مختلف عراق خود را به جاده فرودگاه بغداد رساندند تا در مراسمی که در آنجا به همین مناسبت برگزار شد، حضور یابند.
صدها موکب حسینی هم در مسیر جاده فرودگاه برپا شد تا از شرکت کنندگان در مراسم با نوشیدنی و طعام پذیرایی کنند.
بر اساس این گزارش، دوستداران شهدای فرودگاه بین المللی بغداد از مناطق مختلف عراق خود را به این فرودگاه رساندند تا در مراسمی که در آنجا به همین مناسبت برپا شده، حضور یابند.
پیشتر گزارش شده بود که گروه های مردمی از همه استان‌ها برای گرامی داشت دومین سالگرد شهادت رهبران پیروزی و محکوم کردن جنایت خائنانه صهیونیستی - آمریکایی‌ در ترور سرداران سلیمانی و المهندس در محل فرودگاه بغداد به پایتخت می آیند تا در این آیین شرکت کنند.
دیروز (شنبه) یک میلیون نفر در بغداد برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت رهبران پیروزی که با حضور رهبران و شخصیت های سیاسی و نظامی عراق از جمله «هادی العامری، قیس الخزعلی، فالح فیاض و سید عمار حکیم» برگزار شد، اجتماع کردند.
آمریکا در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.


  • نویسنده :
  • منبع :