محمد هاشمی گفت: صداوسیما که آقای هاشمی را ممنوع الصدا و ممنوع‌التصویر کرده و هیچ چیز در مورد ایشان نمی‌گوید. مثلا وقتی هفته دفاع مقدس است با این که آقای هاشمی فرمانده جنگ بوده اما یک کلمه راجع‌به او چیزی نمی‌گویند.
به گزارش مدارا، محمد هاشمی، رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست‌جمهوری در مورد برگزاری مراسم رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «مراسم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۱۸-۱۹ جلسه در فضای مجازی و در کافه خبر برگزار شد که امشب آخرین جلسه آن است. هر جلسه حدودا ۳ ساعت به طول می‌انجامید، افراد صاحب‌نظر، مدیران، علمای حوزه، اساتید دانشگاه و ...از ویژگی‌های آقای هاشمی می‌گفتند. مثلا راجع‌به ایده‌های اقتصادی، مدیریت، رابطه با رهبری و ... صحبت می‌شد. برخی سخنران بودند که صحبت می‌کردند و بعد سوالاتی مطرح می‌شد. البته فقط تجلیل هم نبود بلکه نقادی و بررسی بود. هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت گفته می‌شد. هم منتقدان حرف می‌زدند و موافقان هم صحبت می‌کردند. امروز هم آخرین جلسه برگزار می‌شود و در واقع نوعی اختتامیه و جمع‌بندی انجام می‌شود.»
او ادامه داد: «روز شهادت حضرت زهرا(س) که شانزدهم دی ماه بود، ۳ روز مانده به سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم مراسمی در ساعت ۶ تا ۸ شب در حرم امام و در جوار مرقد برگزار شد. هم عزاداری حضرت زهرا بود و هم سخنرانان در مورد آیت الله هاشمی صحبت کردند. آقای جهانگیری و آقای محلاتی سخنران بودند. من به دلیل این که جز گروه‌های پر خطر هستم در جمع حضور نداشتم اما چون به صورت مجازی هم پخش می‌شد، از این طریق مراسم را دنبال کردم. اعضای خانواده و دوستان هم اغلب حضور داشتند. با این که در شرایط کرونایی هستیم، جمعیت زیادی حضور پیدا کرده‌بودند.»
هاشمی افزود: «همچنین مراسمی هم در قم برگزار شد. خانه‌ای در قم هست که مطالب قرآنی را در آن بررسی می‌کنند. علما و طلاب دینی دور هم جمع می‌شوند و در مورد تفاسیر و مباحث فرهنگ و قرآنی آقای هاشمی بحث می‌کنند. در این خانه هم مراسم مشابهی شبیه تهران برگزار شد. این خانه قبل از انقلاب متعلق به آیت‌الله هاشمی بوده که به آقای سید هادی خسروشاهی فروخته بودند. آقای خسروشاهی بعد از رحلت آقای هاشمی تماس گرفتند و گفتند این خانه را همان‌طور حفظ کردم و می‌خواهم به ورثه آقای هاشمی بفروشم. آقا محسن رفت و این خانه را خرید و مرکز فرهنگی و قرآنی شکل گرفت که طلاب و علما به آن رفت‌و آمد دارند و در مورد اندیشه‌های آقای هاشمی بحث و بررسی صورت می‌گیرد. در این مرکز هم برنامه‌ای مشابه برنامه حرم امام برگزار شد.»
او در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما هم برنامه‌ای برای رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، توضیح داد: «اصلا. صداوسیما که آقای هاشمی را ممنوع الصدا و ممنوع‌التصویر کرده و هیچ چیز در مورد ایشان نمی‌گوید. مثلا وقتی هفته دفاع مقدس است با این که آقای هاشمی فرمانده جنگ بوده اما یک کلمه راجع‌به او چیزی نمی‌گویند. گاها ایشان را تحریف می‌کنند. همچنین در دهه فجر با این که آقای هاشمی از استوانه‌های انقلاب بود یک کلمه از ایشان گفته نمی‌شود. این تحریف‌ها در مورد همه مناسبت‌ها وجود دارد و در مراسم رحلت ایشان نیز همچنین. صداوسیما و رسانه‌های وابسته به جریان اصولگرا نسبت به آقای هاشمی یا سکوت می‌کنند یا ایشان را تحریف می‌کنند. شاید ممنوعیتی دارند که نمی‌دانم از کجاست.»

  • نویسنده :
  • منبع :