معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: انتخاب رییس و هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها و مسائل داخلی مجلس مربوط به ساز و کارهای داخلی آن است و دولت نظر و دخالتی در این مسائل ندارد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری روز سه شنبه در واکنش به تذکر عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران در خصوص دخالت معاونان پارلمانی در انتخاب هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها اظهار داشت: دولت در موضوعات مربوط به مسائل داخلی مجلس نه تنها دخالت نمی‌کند بلکه هیچ‌گونه نظری ندارد.

وی تاکید کرد: موضوعات مربوط به نمایندگان مجلس به خود آنها مربوط می‌شود، افزود: انتخاب رییس و هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها و مسائل داخلی مجلس مربوط به ساز و کارهای داخلی آن است و دولت نظر و دخالتی ندارد و دولتی‌ها و بالاخص معاونین و مدیران کل پارلمانی کاملاً در جریان سیاست ابلاغی هستند و مراعات می‌کنند.

امیری یادآور شد: حتی خود بنده و معاونین پارلمانی در روزهای اخیر که مجلس مشغول بررسی اعتبارنامه‌ها و مشورت نمایندگان برای انتخاب روسای کمیسیون‌ها بوده در مجلس حضور پیدا نکرده‌ایم مگر موارد استثنائی که نماینده یا نمایندگانی با معاون یا مدیر کلی که کار داشته‌اند و بنا به درخواست نماینده ممکن است مسئول دولتی در مجلس حضور پیدا کرده باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: منتظر هستیم که  اعتبارنامه نمایندگان  مطابق اصول ۶۵ و ۹۳ قانون اساسی به تصویب برسد و روسای کمیسیون‌ها نیز با صلاحدید نمایندگان تعیین شوند. آن‌گاه در مجلس حضور جدی پیدا خواهیم کرد.

امیری افزود: درخواستم از برادر عزیزم عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران این است که اگر مصداق و مستندی از دخالت دولتمردان و بویژه معاونان پارلمانی در سازوکارهای داخلی مجلس از جمله انتخاب رییس یا هیات رییسه یا روسای کمیسیون‌ها و موضوعاتی از این قبیل دارند اعلام کنند، حتماً پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دولت بنا را بر همکاری با مجلس شورای اسلامی برای حل و فصل مشکلات کشور قرار داده و رییس جمهوری تأکید دارند از ایجاد هرگونه حاشیه‌سازی پرهیز شود تا مسئولین دولتی بتوانند به وظایف خود در جهت خدمت به مردم عمل کنند.

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری  اظهار کرد: دولت به وظایف خود که بسیار است بپردازد و اجازه دهد مدیریت مجلس به دست خود نمایندگان صورت گیرد، معاونان پارلمانی دستگاه‌های مختلف دخالتی در عضویت نمایندگان در کمیسیون و تعیین روسای آنها نداشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا