19 دی: نایب ‌رییس شورای اسلامی شهر قم، یکی از مصوبات سفر هیات دولت به قم را تعیین تکلیف مونوریل و جمع آوری ریل های متروکه شهر قم اعلام کرد.
به گزارش روابط‌ عمومی شهرداری قم، محمود مسگری در گفت‌وگویی، افزود: مدیریت جمع‌آوری ریل متروکه را به شهرداری واگذار کرده‌اند، اما حتما باید معوضی در پردیسان برای آن در نظر گرفته شود.
وی در ادامه گفت: جایگزینی مونوریل به‌ جای خط ۲ مترو نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی دانست.
وی خاطرنشان کرد: در مورد مونوریل برای جلوگیری از آسیب‌های جدید و تکرار آسیب‌های گذشته، باید کار کارشناسی دقیقی انجام ‌شود و تمام مصوبات پیشین مورد بازنگری قرار بگیرند.
وی استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را نیز مطرح و تصریح کرد: قراردادهای بخش خصوصی باید یک‌بار دیگر به‌روزرسانی بشوند و مشکلات و معضلات آنان مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار بگیرند.
مسگری عدم پیشرفت فیزیکی طرح‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) را به‌ عنوان نمونه موردتوجه قرارداد و گفت: با وجود گذشت چند سال از این طرح‌ها تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته‌اند که باید آسیب‌شناسی شود.
وی تاکید رییس‌جمهور برای تکمیل فرودگاه را یادآور شد و گفت: در صورت راه‌اندازی فرودگاه به‌ عنوان مهم‌ترین زیرساخت گردشگری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر چند برابر می‌شود و نیاز داریم قراردادها بازنگری و مشکلات آن‌ها رفع شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :