19 دی: مسئولان و کادر فنی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان معترضند و می‌گویند بازیکنان تیم نصر فردیس علائم مشکوک به کرونا داشتند اما با وجود آن در بازی حاضر شدند و حالا تست کرونای ۲ بازیکن تیم میزبان نیز مثبت شده است.
بازیکنان تیم فوتسال نصرفردیس در حالی روز جمعه ۱۷ دی در رفسنجان به مصاف تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان رفتند که علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا داشته اند و تست کرونای پس از آن برای راهیابی به تیم ملی هم این موضوع را تایید کرده و تست چهار نفر آنان مثبت و تعدادی هم مشکوک شده است.
این درحالی است که مسئولان تیم مس رفسنجان می‌گویند حتی سرمربی این تیم در مصاحبه ای گفته که بازیکنانش علائم سرماخوردگی داشتند و خودش نیز همانطور که در فیلم موجود است علائم دارد و سوال اینجاست که چرا اخلاق رعایت نمی‌شود؟
معاون اجتماعی روابط عمومی و رسانه باشگاه مس رفسنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: لیگ برتر فوتسال زنان ۱۴۰۰ هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال، بالاترین سطح لیگ فوتسال زنان در ایران است که با شرکت ۱۴ تیم از ۷ آبان ‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.
رضا امینی مقدم به دو تیم فوتسال بانوان در این لیگ برتر که روز جمع ۱۷ دی به مصاف هم رفتند اشاره کرد و افزود: تیم فوتسال بانوان نصر فردیس پنجشنبه ۱۶ دی وارد رفسنجان شد و ۱۷ دی به مصاف با تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان رفت.
وی بیان کرد: یکی از قوانین بازی ها در شرایط کرونایی اینکه انجام تست از بازیکنان تیم ها بعد از اینکه سه بازی را انجام دادند باید صورت گیرد.
امینی مقدم با اشاره به اینکه برخی اعضای تیم نصر فردیس با وجودی که دارای علائم مشکوک به کرونا و علائم سرماخوردگی را داشتند با اجازه سرمربی تیم به زمین بازی رفتند و به رقابت پرداختند خاطرنشان کرد: اعضای این تیم دو بازی را انجام داده بودند و طبق قانون نیازی به تست نبود اما کادر فنی از علائم مشکوک به کرونا مطلع بوده اند.
وی ادامه داد: امّا سرمربی این تیم پس‌ از بازی در یک مصاحبه شرکت داشته‌ و بیان کرده است که بچه‌های ما سرماخوردگی که داشتند کار دستشان داده‌ ضمن اینکه خودش هم علائم سرماخوردگی داشته و فیلم این مصاحبه هم موجود است.
معاون اجتماعی روابط عمومی و رسانه باشگاه مس رفسنجان اظهار کرد: امّا وقتی در شرایط خطرناک و تهدید آمیز قرار داریم و زمانی که اعضای تیم ورزشی علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا را دارند اخلاق حکم می کند بازی انجام نشود تا اطمینان از بهبود اعضای تیم حاصل شود.
امینی مقدم گفت: با اتمام بازی مشخص شد چهار عضو تیم نصر فردیس  به کرونا مبتلا بودند که موجب شده ۲ تن از اعضای تیم مقابل یعنی مس رفسنجان هم گرفتار این بیماری شوند.
وی خاطرنشان کرد: وجود این بیماری در بین بازیکنان موجب ایجاد چالش در برگزاری بازی ها و رقابت های بعدی بین تیم ها می شود، پس جلوگیری از بازی اعضای بیمار در تیم ها توسط سرمربی، نیاز است و مسئولان ِ تیم هایی که اعضای مبتلا به کرونا دارند بعد از گذراندن دوران قرنطینه به بازی ها اعزام شوند.
سرمربی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان هم در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: با انجام بازی بین دو تیم نصر فردیس و مس رفسنجان در ۱۷ دی و برد ۳ بر یک که به سود بانوان فوتبالیست تیم نصر فردیس انجامید، هشت بازیکن تیم نصر فردیس به تیم ملی راه یافتند و همان شب جمعه ۱۷ دی راهی تهران شدند تا در اردوی تیم‌ملی شرکت کنند.

عاطفه رضایی با اشاره به اینکه شرط ورود به اردوی تیم‌ملی انجام تست کروناست ادامه داد: همان شب از تیم نصر فردیس تست کرونا گرفته‌ شده که چهار نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده و به قرنطینه خانگی فرستاده شدند؛ البته بقیه بازیکنان هم تست مشکوک داشتند و این یعنی آنان می توانند ناقل باشند.
مسئولان باشگاه مس می گویند: آیا وقتی کادر فنی یک تیم ورزشی علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا را در بازیکنان تیم خودش مشاهده می کند از نظر اخلاقی درست است که اجازه بازی را به تیم داده شود؟
تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان در لیگ برتر تاکنون ۹ بازی را با تیم‌های مختلف انجام داده و در جدول رده‌بندی در رتبه چهارم قرار دارد؛ این تیم به‌همراه بازیکنانش و کادر فنی ۱۸ نفر هستند که در بازی اخیر این تیم با  ۱۳ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاد.
تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان در ادامه رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم ملی حفاری خواهد رفت.
به گفته رضایی سرمربی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان، به خاطر بازی های تیم ملی، بازی تیم مس رفسنجان با تیم حفاری به عنوان بازی معوقه ثبت شده و قرار است در هشتم بهمن به مصاف همدیگر بروند که امیدوارم دوران قرنطینه ۲ عضوی که در تیم مس رفسنجان به کرونا مبتلا شده اند تا آن زمان تمام شود، بهبود یابند و به رقابت ها اعزام شوند.
شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :