19 دی: سخنگوی فدراسیون فوتبال به انتقاد وزیر ورزش از این فدراسیون و طلب 32 هزار یورویی یک شرکت پاسخ داد.

حسین شریفی در مورد اینکه وزیر ورزش روز گذشته انتقاد کرد و گفت از فدراسیون هیچ پاسخی به ما در مورد نحوه حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به ما نداده است، اظهار داشت: روز گذشته به اتفاق عزیزی خادم در سفر گیلان بودیم و توفیق نشد که در خدمت وزیر باشیم، اما فدراسیون فوتبال خودش را متولی می‌داند و هرجایی که نیازی به پاسخگویی باشد، پاسخگو خواهد بود. اگر کمی و کاستی بوده، ما عذرخواهی می‌کنیم، اما شرایط به نوعی نبوده که فدراسیون در این موضوع دخلی باشد. مثال آن هم گل گهر سیرجان است. کمیته بدوی مجوز این تیم را صادر کرد، اما AFC آن را لغو کرد.
وی ادامه داد: فدراسیون تمام تلاشش را کرده تا باشگاه ها در آسیا حضور داشته باشند، اما باشگاه‌ها هم باید خودشان پای کار بیایند و یک بار برای همیشه زیر ساخت‌ها درست شود و دیگر سال آینده درگیر مجوز این بحث ها نباشیم. دقیقا نمی‌دانیم منظور وزیر ورزش کدام بخش بوده و هر بخشی که مدنظر آنها باشد، حتما پاسخ می‌دهیم.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قبلا منتقد فدراسیون بودید و حالا سپر بلا شده اید، گفت: افتخاری برای من است که پیشمرک ایران و این سرزمین باشم، چون دوستش داریم و برای سربلندی آن هر کاری می‌کنیم. آن چیزی که به عنوان نقد مطرح می‌شود، درست باشد، نه تنها می‌پذیریم بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم. رسانه ای بوده که در مورد موضوعی مطلبی نوشته و من هم زنگ زدم تشکر کردم و هیچ ترسی از این مسئله نداریم، اما یک جاهایی دیگر قصه نقد نیست، مثل همین موضوعی که سلیمانی توضیح داد. شرکتی ادعایی را مطرح می‌کند که 32 هزار یورو از فدراسیون طلب دارد، اما یک سفر 4 روزه با کدام تور 32 هزار یورو می‌شود؟  
شریفی ادامه داد: اگر اینطور بوده یک برگ سند و فاکتور بدهید. عنوان کردن این موضوع غیز از تخریب چه چیز دیگری می‌تواند باشد؟  من کنار فدراسیون هستم و می‌بینم که با چه مشقتی هزینه ها تامین می‌شود. برای دو بازی بهمن ماه تیم ملی فکر می‌کنید چقدر هزینه لازم است؟ بیش از 20 میلیارد باید هزینه کنیم.
خبرنگاری پرسید چطور حساب کردید که 20 میلیارد برای میزبانی در ایران نیاز است، گفت: برگزاری اردو، آماده سازی ورزشگاه، الزامات فیفا، حضور ناظران و داوران و لژیونرها هزینهی های برگزاری این دو بازی است و فکر می‌کنید از کجا باید تامین شود. درست است که منعی برای استفاده از اسپانسر نداریم، اما این فوتبال آنقدر در این سال‌ها ضربه خورده است که ما تمام فرصت های تجاری تیم‌های ملی را 18 میلیارد تومان آگهی کردیم، اما یک نفر هم برای گرفتن آن درخواست نداده است. در حال حاضر مردم از نتایج تیم های ملی لذت می‌برند و چطور می‌توانیم این شادی را در جامعه پمپاژ کنیم.
وی در مورد اینکه آیا اینفانتینو رئیس فیفا برای دو بازی آینده به ایران می‌آید یا خیر، عنوان کرد:  شرایط حضور او در ایران را فراهم می‌کنیم و دفتر وی هم با ما در ارتیاط است. آنها شرایط کرونا را در کشور بررسی می‌کنند و اگر به جمع بندی رسیدند، به ما اعلام خواهند کرد.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌ها تماشاگر خواهد داشت یا خیر، اظهار داشت: ما مثل بازی با کره جنوبی آمادگی حضور تماشاگران را داریم و امیدوارم با حضور آنها جشن کم هزینه ترین و سریعترین صعود را بگیریم، اما در این خصوص ما به تنهایی تصمیم گیر نیستم.
شریفی در مورد اینکه آیا کنعانی زادگان با آن اتفاقات به تیم ملی دعوت می‌شود یا خیر، گفت: من در جریان نیستم، چون هنوز لیست تیم ملی اعلام نشده است.
وی در مورد محرومیت اسکوچیچ و آیا از فیفا استعلام گرفته اید، یا خیر، عنوان کرد: روزی که تیم ملی از اردن بازگشت، من به شدت پیگیر بودم که نتیجه حکم را بگیرم و اعلام کنم و در زودترین زمان ممکن این کار صورت گرفت. 5 هزار فرانک سوئیس جریمه مالی بوده و محرومت به خاطر کارت قرمز نیز در همان زمان تمام شد. از مومنی روابط بین المللی هم که پرسیدم گفتند چیز جدیدی اعلام نشده و جریمه‌ها همان برای قبل بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :