19 دی: سایت روزنامه العربی الجدید شامگاه جمعه به نقل از منابع آگاه نوشت: روسای هیئت های مذاکره کننده در وین امروز(جمعه) برای مشاوره به پایتخت های خود بازخواهند گشت و تا چند روز دیگر به وین باز می گردند.
این تارنمای عربی از قول منابع خود که نامی از آنها نبرده، آورده است: مذاکرات متوقف نخواهد شد و در سطح کمیته های کارشناسی ادامه می یابد تا اینکه مذاکره کنندگان ارشد تا چند روز دیگر برای تکمیل مذاکرات به وین بازگردند.
این منابع با اشاره به اینکه روسای هیئت های مذاکره کننده، سند تفاهمات بر سر برخی مسائل را برای مشورت درباره آنها به پایتخت های خود خواهند برد، درباره ماهیت این تفاهمات و مسائلی که درباره آن مشورت خواهد شد، چیزی نگفتند.
منابع مذکور خاطرنشان کردند که روسای هیات های مذاکره کننده همچنین درباره راه حل های جدی تری که در روزهای اخیر درباره مسائل مهمتر مطرح شده، مشورت خواهند کرد.
العربی الجدید در ادامه به نقل از منابعی که آگاه از مذاکرات وین خوانده، نوشت: مذاکرات روز گذشته پس از آنکه چند روز از پیشرفت بازماند، در آخرین روز به مسیر پیشرفت بازگشت. بسیاری از اختلافات در پیش نویس ها هنوز باز هستند و بسته نشده اند.
با این حال همین منابع که خواسته اند نامشان فاش نشود، با اشاره به طرح راه حل های جدی تر از قبل در دو روز گذشته برای پایان دادن به اختلافات، افزودند: تعداد آنها رو به کاهش است اما این روند با کندی صورت می گیرد.
منابع یاد شده افزودند: در مذاکرات روز گذشته، علاوه بر بررسی «مکانیزم های اجرای هر گونه توافق احتمالی»، مسائل لاینحل دیگری در ارتباط با لغو تحریم ها، تعهدات هسته ای، سازوکاری برای راستی آزمایی اجرای آن تعهدات و تضمین ها در این خصوص مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع : شفقنا