19 دی: رییس سازمان حج و زیارت گفت که برای حج تمتع ۱۴۰۱ هنوز عربستان تصمیمی اتحاذ نکرده و منتظر تصمیم آنها هستیم اما آمادگی کامل به جهت امور اجرایی در سازمان حج و زیارت وجود دارد.
به گزارش بامداد چهارشنبه از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت افزود: در این میان کارهای آموزشی به ویژه آموزش و ایجاد سامانه های الکترونیکی باید هرچه سریعتر مدنظر قرار گیرد؛ ضمن اینکه این برنامه ریزیها بدون هرگونه توقع و برآوردی از انجام سفرهای تمتع و عمره انجام می شود و صرفا با هدف هماهنگی، آگاهی و آمادگی بیشتر برای ارائه خدمات در صورت برقراری حج است.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن سامانه های مختلف حوزه اجرایی در عربستان بر ضرورت ارائه آموزش لازم به نیروهای ستادی و عوامل اجرایی برای بهره گیری هرچه بهتر از این سامانه ها در ارائه خدمات مطلوب به زائران کشورمان تاکید کرد.
رییس سازمان حج و زیارت درباره سفرهای حج تمتع و عمره مفرده نیز گفت: در صورت پذیرش شروط جمهوری اسلامی ایران در خصوص عمره شامل بازگشایی کنسولگری برای حمایت کنسولی از اتباع کشورمان و نیز تضمین و تامین عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی، مسئولان ذیربط تدارکات لازم برای اعزامهای عمره مفرده در ظرفیت های مختلف را اندیشیده اند.
رییس سازمان حج و زیارت به برقراری سفرهای هوایی عتبات و سوریه اشاره کرد و توضیح داد که  اکثریت زائران عتبات عالیات عراق از خدمات اجرایی در حوزه های اسکان، تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و .. ابراز رضایت کردند.
وی افزود: موضوع الزامی بودن رعایت قوانین و دستورالعمل های عراق در مورد زائران باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکل و مانعی بر سرراه زائران ایجاد نشود و زائران ایرانی در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر معنوی مشرف شوند.
رشیدیان به سفر اخیر خود همراه با هیات بلند پایه اقتصادی و سیاسی کشورمان به سوریه اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم در حوزه حمل و نقل و سایر موضوعات مرتبط با خدمات رسانی به زائران ایرانی در سفر به این کشور انجام گرفت.
وی با بیان اینکه اکنون فقط یک شرکت هواپیمایی در حوزه اعزام زائران به سوریه فعال است، ادامه داد : ۵ شرکت هواپیمایی دیگر درخواست پرواز به سوریه را دارند که با توافق صورت گرفته با طرف سوری و هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری به زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران - سوریه افزایش می یابد.
رشیدیان با بیان اینکه  اکنون هموطنان در استان های مختلف متقاضی سفر زیارتی سوریه هستند، گفت: بزودی کار پیش ثبت نام را آغاز می کنیم و پس از برآورد تعداد متقاضیان و رسیدن به حد نصاب و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری پروازها را از ایستگاههای پروازی مختلف آغاز خواهیم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :