۱۹ دی: دبیر شورای دین پژوهان کشور گفت: یازدهمین دوره معرفی و تجلیل پژوهش‌های برتر دینی بهمن‌ماه امسال در بعد ملی و بین‌المللی فراخوان مقاله‌ می‌شود.
آیت پیمان در نشست علمی-خبری دبیرخانه دین پژوهان کشور پیرامون سیاست‌ها و اهداف و عملکرد و برنامه‌های دوره جدید این مرکز که با حضور آیت الله مبلغی رئیس شورای دین پژوهان کشور برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه دین پژوهان کشور موسسه غیردولتی است که با هدف تعمیق و توسعه و ترویج پژوهش‌های دینی از سال ۷۷ کار خود را آغاز کرده است.
وی افزود: این موسسه تاکنون چهار کنگره مهم و سراسری دین پژوهی را با حضور اندیشمندان و دین پژوهان کشور برگزار کرده است. همچنین برپایی ۲۲ نشست علمی و تخصصی و جلسات نقد و نظر از دیگر اقدامات این موسسه بوده است.
دبیر شورای دین پژوهان کشور گفت: نهاد دین پژوهان در ۹ دوره مراسم تجلیل از پژوهش‌ها و پژوهشگران برتر حوزه دین را برگزار کرده است زیرا مراکز پژوهشی از ما درخواست دارند بحث ارزیابی و نقد و بررسی پژوهش‌ها قبل از چاپ را سالانه داشته باشیم.
وی خبر داد:‌ یازدهمین دوره معرفی و تجلیل پژوهش‌های برتر دینی بهمن‌ماه سال جاری فراخوان مقاله‌ها در بعد ملی و بین‌المللی داده می‌شود پژوهش‌ها و پایان نامه‌های دکتر و سطح چهار را دریافت می‌کنیم و نقص‌ها را برطرف و مقاله آماده چاپ می‌شود
پیمان اظهار داشت: از اسفندماه سال جاری تا خردادماه سال آينده آثار پژوهشگران دریافت می‌شود و مورد ارزیابی و نقد و بررسی قرار می‌گیرد و پژوهش‌های برگزیده و پژوهشگران جهت الگوسازی معرفی می‌شوند و آثار پژوهشگران برتر مورد حمایت برای چاپ اثر قرار می‌گیرد.
وی گفت: آثار ارسالی باید معیارها و ملاک‌هایی از جمله طرح و پاسخگویی به مسئله، نوآوری و ابتکار و دارای روش و متدهای علمی پژوهشی باشد و در یک موضوع بنیادی یا کاربردی باشد.
دبیر شورای دین پژوهان کشور بیان کرد: پژوهشگران می‌توانند در دوازده رشته شرکت کنند و ۱۲ هیئت داوری سه تا پنج نفره از صاحبنظران حوزوی به داوری آثار می‌پردازند و پژوهشی که از ۱۰۰ بتواند ۷۵ امتیاز را کسب کند انتخاب می‌شود.
 
  • نویسنده :
  • منبع :