19 دی: دانشگاه شهید بهشتی، حکمی مبنی بر عدم نیاز به محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشکده صادر کرده که این حکم به معنی اخراج وی از دانشگاه تلقی می‌شود.
فاضلی در سال های گذشته رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بوده است.
امیر ناظمی معاون سابق وزیر ارتباطات در اینستاگرام با انتقاد از این اقدام نوشته است: اگر در این دوره وزارت علوم یک سیاست داشته باشد نامش «سیاست اخراج» است و وزیر علوم هم در بهترین حالت دربانی است که راه خروج را نشان می‌دهد. پیامد سیاست اخراج «پادگانی سازی دانشگاه» است، تا کسی مبادا فکر کند، مبادا سخن بگوید.
همچنین عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی با انتقاد از اخراج دکتر محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: تسویه اساتید به دلایل سیاسی یعنی درهم ریختن ساختار نیروی انسانی کشور.همتی در توئیتی در این باره نوشت:
‏تسویه اساتید از دانشگاه‌ها بدلایل سیاسی می تواند نشانه تصمیم برای درهم‌ریختن ساختار نیروی انسانی کشور باشد.
اخراج ‎دکتر محمد فاضلی از دانشگاه بهشتی تاسف بار است.
امیدوارم آقای رئیسی و همسرشان بعنوان عضو کمیته جذب این دانشگاه جلوی اینگونه اقدامات بایستند.
حسام الدین آشنا، مشاور سابق حسن روحانی، رئیس جمهور سابق نیز در واکنش به انتشار خبر اخراج محمد فاضلی استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی در توئیتی نوشت:
«آیا انصاف و عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی از دانشور نوآور و دغدغه‌مندی چون دکتر محمد فاضلی 
محروم شوند.
آیا مکاتبه انجمن‌های معتبر علمی کشور با رئیس محترم جمهور
@raisi_com
و مکاتبه دفتر ایشان با وزیر محترم علوم نباید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد؟»
گفتنی است که صبح امروز خبرگزاری ها از اخراج محمد فاضلی، جامعه‌شناس سرشناس ایرانی از دانشگاه بهشتی خبر دادند.


  • نویسنده :
  • منبع :