19 دی: وزارت بهداشت صنعا اعلام کرد که در حمله ائتلاف سعودی به زندانی در استان صعده واقع در شمال یمن دست کم 77 تن شهید و 146 تن زخمی شدند.

به گزارش العالم، رییس دفتر وزارت بهداشت یمن در صعده نیز گفت: بیش از ۵۰ تن همچنان زیر آوار هستند. 

رسانه‌های یمنی روز جمعه از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به بازداشتگاهی در استان صعده خبر دادند. 

شبکه «المسیره» یمن امروز با انتشار تصاویری از بازداشتگاهی که هدف جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به این کشور به سرکردگی عربستان سعودی قرارگرفته، اضافه کرد: عملیات جستجو و نجات قربانیان حمله هوایی سعودی-اماراتی که با حمایت آمریکا انجام شده است، همچنان ادامه دارد. 

جنگنده‌های نیروهای متجاوز عربستان و امارات در ادامه جنایات در یمن در ساعات گذشته بیش از ۷۰ بار استان‌های مختلف این کشور را بمباران کردند که بر اثر آن ده‌ها شهروند غیر نظامی کشته و مجروح شدند و به اموال خصوصی و عمومی خساراتی وارد شد. 

این شبکه افزود: نیروهای متجاوز ائتلاف همچنین با حملات هوایی متعدد به استان الحدیده در ساعات گذشته، توافق آتش بس مورد حمایت سازمان ملل متحد را نقض کرده اند. 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.



  • نویسنده :
  • منبع : ال