19 دی: چهار نفر از کارکنان کارخانه سیمان لارستان فارس هفته گذشته در حین انجام کار در قسمت (گریدکولر) خنک کننده کلینر این کارخانه دچار مصدومیت و سوختگی می شوند که یک نفر از آنها برغم تلاش کارکنان درمان، به دلیل شدت جراحات روز شنبه در بیمارستان امیرالومنین (ع) شیراز فوت کرد.
شهباز خجسته کارگر فوت شده این حادثه دلخراش که حدود ۱۸ سال سابقه کار در کارخانه سیمان لارستان را داشت صاحب یک فرزند است.
مدیر کارخانه سیمان لارستان می گوید: حال عمومی سه نفر دیگر از مصدومان این حادثه رو به بهبودی است و اگرچه با رضایت خانواده خود از بیمارستان ترخیص شدند اما بنا به ضرورت و به خاطر حفظ سلامتی این سه تن نیز هم اینک با تشخیص کارکنان درمان در بیمارستان و برای طی مراحل درمانی خود بستری هستند.
علیرضا درخشان در گفت و گو با ایرنا درصد سوختگی مرحوم شهباز خجسته فرد فوت شده این حادثه را بر اساس تشخیص کادر درمان بالای ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: سه نفر دیگر این حادثه بین ۱۰ تا ۳۰ درصد دچار سوختگی و مصدومیت شدند.
وی با بیان اینکه این حادثه در ساعت یک بامداد و نیمه شب رخ داد، گفت: در کمترین زمان ممکن این افراد به بیمارستان لار اعزام شدند و کارهای درمانی لازم اولیه روی آنها انجام شد.با تشخیص کارکنان درمان بیمارستان لار مرحوم خجسته نیز به بیمارستان سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز اعزام شد اما تلاش پزشکان برای نجات وی بی حاصل بود
این مسوول  علت حادثه را پاشیدن بخار داغ از گریت کولر کارخانه عنوان کرد و گفت: این کار روزمره و همیشگی این افراد بود. البته این افراد باید مواردی را از جمله فاصله حدود ۶ تا هفت متری از این دستگاه رعایت می کردند، نباید آب می ریختند که به علت ریختن آب روی مواد چسبنده و ترکیدگی این حادثه به وقوع پیوست.
مدیر کارخانه سیمان لارستان گفت: البته این افراد می توانستند این کار را در زمان بیشتری انجام دهند که تا حدودی هم عجله و شتاب به خرج دادند و باعث بروز این حادثه دلخراش شد.


  • نویسنده :
  • منبع :